Opstart Probleem !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rastar

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2004
Berichten
5
A.U.B.. Help !!!

Sinds kort heb ik een MSI mega PC met een 2,8 Ghz processor en 512 Mb geheugen. het moederbord is een MS 6760 versie 1. het operatie systeem ( :) ) .. Is windows xp proffesional.

Na het installeren van een extra dim geheugen van 256 MB DDR ( pc 2100 ) en een hercules 7.1 fortissimo geluidskaart, begon deze pc het te begeven.. Hij startte gewoon op.. gaf geen foutmeldingen en herkende de kaart en het geheugen. Maar....... Na de tweede opstart geeft hij een scherm met windows in veilige modus opstarten met of zonder netwerk, gewoon en vorige configuratie .... en wat denk je................. Niks doet het meer...

Bij alle vier opties laat de harde schijf plus minus 4 seconden en slaat dan dicht met een knipperende cursor links boven aan .. en een zwart beeld.....

Alstublieft.. wie helpt mij......

b.v.d.

Rastar

ik zie bij het opstarten geen mogelijkheid tot het toetsen van f10 .. en ik heb ook geen windows cd..
 
Haal dat geheugenstripje en die geluidskaart er eens uit., wat doet 'ie nu ?
 
vegeten er bij te zeggen.

geheugen en geluidskaart zijn allebij verwijderd.
Ik heb zowel met als zondere geprobeerd.. maar
nee .. niks doet het meer..

( het nadeel van de hebzucht denk ik ) ..

Maar ik wacht af naar een oplossing..


b.v.d.

rastar
 
f8 is toch het tonen van veilige modus etc...
Dat gaat prima.. alleen van alle 4 werkt er geen
een...

tjeez.. ik wordt ee beetje hopeloos geloof ik


groetjes..
 
laatste optie die ik kan verzinnen (behalve booten met een XP cd en formateren), zorg dat je in de bios komt en reset de waarden na de standaard fabriekswaarden.
 
hoe zo ik dat kunnen doen.
Want ik ben al meerdere malen in de bios
geweest en heb daar al de default en safe instellingen
gebruikt.. maar niks helpt..

volgens mij moet ik toch booten met een windows disk en heb ik die niet..dus wordt ik weer door microsoft verplicht dingen te ondernemen.. zoals microsoft al jaren doet...

en gelukkig nu gestraft worden :)....

groetjes.
 
Ik geloof dat je het al hebt geprobeerd, maar weet het niet helemaal zeker.
Heb je al de laatste configuratie instelling geprobeerd (F8, in het rijtje van veilige modus etc.)?
 
het klinkt een beetje bekend.

als ik je verhaal zo hoor kan het wel eens zijn dat je moederbord beschadigd is....

bijvoorbeeld door statische electrische onspanning bij het plaatsen van je uitbreidingen.

je kan eerst eens in je omgeving gaan vragen om iets dat boot te leenen dat kan winpe een w98 of een DOS flop zijn maar ook knoppix cd's zijn via bladen "uitgedeeld", als het hiet ook spaak loopt heb ik weinig hoop.
Lukt dit wel en blijft bijvoorbeeld knoppx draaien en kun je hierin ook nog werken dan is het moederbord in iedergeval een stuk minder verdacht.

succes
:thumb:
 
Geplaatst door HansD
het klinkt een beetje bekend.

als ik je verhaal zo hoor kan het wel eens zijn dat je moederbord beschadigd is....

bijvoorbeeld door statische electrische onspanning bij het plaatsen van je uitbreidingen.

je kan eerst eens in je omgeving gaan vragen om iets dat boot te leenen dat kan winpe een w98 of een DOS flop zijn maar ook knoppix cd's zijn via bladen "uitgedeeld", als het hiet ook spaak loopt heb ik weinig hoop.
Lukt dit wel en blijft bijvoorbeeld knoppx draaien en kun je hierin ook nog werken dan is het moederbord in iedergeval een stuk minder verdacht.

ik vind je uitleg erg moeilijk, het gaat hier niet over linux(knoppix's)

WinPE heeft een grafische interface (800x600), netwerk support en ondersteuning van FAT, NTFS en CDFS.
Een ideale gratis tool voor bijv. een gecrashte PC, verwijderen van een virus enz.
Maker van WinPE is Bart Lagerweij, werkzaam als software ontwikkelaar in Scherpenzeel (Gld).

Maar goed je weet nooit of iemand je toch begrijpt





:confused: :confused: :confused: :confused:
 
WINpe

Bas9
Jou verhaal is Niet geheel correct.

WINPE is gemaakt door Microsoft voor OEM builders:
"Currently WinPE is only available to Software Assurance customers or OEM's. It's unclear if this will change in the foreseeable future."
het wordt gebruikt bij het maken van pre installatie (PE).
Op de OEM site van Microsoft staat ook hoe je zelf zo'n cd kan maken van uit een XPsp1 cd of een Windows server 2003 CD.
Op het moment wordt het ook steeds meer naar buiten gebracht door anderen bijvoorbeeld op Bart's Preinstalled Environment (BartPE) bootable live windows CD/DVD
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Hier hebben ze allemaal extra tools toegevoegd waardoor het veel breeder kan worden ingezet.

:thumb:
 
Opgelost

Na het plaatsen van "een" windows XP disk heb ik de recovery uitgevoerd. Deze werd goed begrepen door de comp en tot op heden draait hij prima..

Bedankt iedereen voor de reacties..

Mijn problem is solved...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan