Opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spongeboblitjes

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
21
Als ik mijn computer opstart blijft hij voordat het windows xp logo komt vastzitten. Ik zie dan een knipperend streepje linksboven in de hoek. Verder gaat hij niet. Dan moet ik eerst een paar keer op reset drukken voordat hij het wel doet. Het is niet altijd zo dat hij blijft vastzitten. Kan iemand mij helpen
 
Weet je ook sinds wanneer of na welke verandering dit probleem zich voordoet ?

Doet hij het wel goed in veilige modes ?
 
Ik weet het eigenlijk niet wanneer ie dat voor het eerst deed. Ik heb hem ook al een keer opnieuw geformatteerd maar dat hielp ook niks
 
Geef je de pc wel genoeg tijd om op te starten, niet aanvallend bedoeld maar mischien moet je iets meer geduld hebben, dat streepje is namelijk normaal en bij sommige pc's kan het wel eens duren voordat daadwerkelijk Windows doorstart.
 
Nee hij gaat echt niet verder. Ik heb al een keer heel lang zitten wachten maar hij gaat niet verder
 
Het kan zijn dat de harddisk aan het overlijden is. Dan leest de computer tijdens het opstarten de Master Boot Record niet altijd goed op en blijft hangen. (vaak als de computer voor het eerst opstart na te hebben uitgestaan). Na een paar resets is de harddisk op toeren/en wat op temperatuur en leest hij hem wel weer.
 
Als hij een tijdje aan heeft gestaan dan doet hij het ook.
Maar heel soms start hij ook gewoon normaal op als hij een tijd uit heeft gestaan
 
Er kunnen meerder dingen zijn, we beginnen met,

*1: hij wordt niet te warm??
het gebeurde ook bij koude start vertelde je
*2: alle stekkers goed vast van binnen??
maak pc open en druk alles eens stevig aan.
dus ook de harde schijven en de cd spelers
*3: probeer eens een geheugen bank te verwijderen en zie wat er gebeurdt.
tip!! nooit de eerste verwijderen, aan de zijkant staan bank nummers.
*4: probeer de pc helemaal stof vrij te maken??
Blaas eens goed alles door en doe voorzichtig met een stofzuiger alle stof weghalen.
*5: vertel ons eens wat voor een systeem je hebt??
dus de configuratie hardware en software gezien.
*6: probeer eens als je meerdere cd/dvd spelers hebt alles los te halen en kijk het even aan.
mischien dat 1 vd de spelers niet goed wordt gezien tijdens het opstart proces van windows, laat je er toevallig nog een cd/dvd in haal die er eens uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan