Opstart-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Thiver

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Omdat mijn vorige pc aan vervanging toe was, heb ik vorige week via Marktplaats een nieuwe aangeschaft. Omdat ik al mijn oude bestanden wilde blijven gebruiken, heb ik de pc met enige moeite opengeschroefd en er een tweede harde schijf ingezet. Echter, toen de pc weer terug in elkaar zat, startte hij helemaal niet meer op. :confused:
Na nog enkele keren uit elkaar halen en terug in elkaar zetten, gebeurde er nog niets... en toen begon bij mij het vermoeden te rijzen dat het wel eens met de aan-knop te maken kan hebben. Op de een of andere manier voelt het bij het drukken op die knop aan alsof hij niet correct werkt (hij lijkt niet helemaal diep in te kunnen worden gedruikt).
Nu weet ik niet zeker of dit het probleem is, maar het lijkt me niet onmogelijk, aangezien de harde schijf en het moederbord gewoon in orde lijken te zijn. Zijn er misschien meer mogelijkheden om de computer op te starten, behalve via de reguliere methode?

Heb je bij het installeren van die tweede harde schijf gecontroleerd of de jumper aan de achterzijde goed stond [master/slave]? Bij 2 masters op dezelfde ide poort gebeurt er ook niet veel meer.... De aan/uit schakelaar aan de voorzijde is slechts een "maak" contactje en geen echte "schakelaar"... kans dat die stuk gaat is klein, kans dat het kabeltje los is geraakt van het moederboard bij het monteren van de tweede harde schijf is groot.... evenals het losraken van andere kabels...... "loop" even door de kast en controleer op losgeraakte stekkertjes......

Heb je bij het installeren van die tweede harde schijf gecontroleerd of de jumper aan de achterzijde goed stond [master/slave]? Bij 2 masters op dezelfde ide poort gebeurt er ook niet veel meer....
Ehm... en "niet veel" betekent in dit geval dat het moederbord dood is? :(

Nee, dat kan meestal wel van dit soort "stootjes" hebben.... Alleen is er kans dat BIOS in de war geraakt is... Zet de jumpers goed, haal het batterijtje even van het board [stekker ook uit het systeem] en sluit de batterijcontacten op het moederboard kort [met een paperclip o.i.d.] Nogmaals: wel eerst stekker eruit! Zet de batterij terug en probeer opnieuw op te starten in BIOS [meestal lukt dit door bij het aanzetten van het systeem op de DEL toets te gaan "hangen"]... zet daarna in BIOS alle drives op "auto" dan zoekt het systeem zelf uit wat er aan hangt.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan