opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkyb

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo allemaal
Na een nieuwe voeding en een nieuwe HD te hebben geplaatst start de PC (pentium4) niet meer.
Kan in het bios komen maar herkent geen cd rom of diskette station meer.Het enige wat ik zie is een knipperend streepje. Heb een opstartdiskette WinXP, WinXP CD en ook een andere CD oa win98se geprobeerd.De Vragen opstarten van HD of CD komt.Echter na CD kiezen weer het knipperende streepje en blijft hangen.Is er iemand di dit proleem kent? .Heb ook gedacht om mijn externe HD als BootHD te gebruiken maar weet niet goed hoe.
Moederboard heeft met oude componenten gewerkt.
Alvast bedankt voor de moeite
Groetjes
Henk Bos

Weet je 100% zeker dat je alles goed aangesloten hebt??

20-pins stekker en evt. 4-pins stekker op je moederbord, voeding in harddisk en cd/dvd drives?

En de jumperinstelling van de harde schijf en de positie van de connector van de kabel op die schijf.

Hoi,
Heb alles goed aangesloten, zo het was.Bios herkent alles, Hd als master. Maar niks. Nu hangt er aan de voeding noch een vierkant stekkertje (vrouwtje) met 2 gele en 2 zwarte draden. Weet eigenlijk niet waarvoor die is.Kan geen mammetje vinden.
Groetjes
Henk

En de jumperinstelling van de harde schijf en de positie van de connector van de kabel op die schijf.

En het antwoord is?:confused:
Ook de jumperinstellingen indien er wel of geen slave aanhangt heb je bij sommoge merken schijven, kijk dat ook eens na.

Indien die extra 4 polige stekker niet aangeloten was, werkt het mobo niet, die heeft er dus geen aansluiting voor, maar op de vraag of de voeding nu 20 of 24 polig is, en welke aansluiting op het mobo zit, lees ik ook niets, past dat precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan