opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

salletti

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
l.s.

Sinds gisteren heb ik een probleem als ik de PC opstart

In plaats van door te starten naar Windows krijg ik eerst een melding te zien

American Megatrends...en dan moet ik F2 drukken om verder te gaan.

PC start dan weer normaal op maar mijn datum staat dan op 31 december 2001.

Ik moet die dan handmatig veanderen.. Maar als ik dan weer opnieuw opstart is het oude met American Megatrend weer terug en tijd is ook weer terug

Iemand enig idee wat er mis kan zijn ??

met vr gr salletti

opstartproblemen

hallo lange pier

Bedankt voor je reaktie...

Gegevens: Motherboard ASUS P4P 800 S
Intell 848P+ICM 5
FSB 800 MHZ
DDR 400
SERIAL ATA

Wat voor batterijtje en waar moet ik dit vinden ???

vrgr salletti

hij bedoeld het batterijtje op je mobo. Deze is geplaatst om standaardinstellingen te bewaren als de stroom is afgesloten. Als het batterijtje leg is of niet goed meer functioneert krijg je b.v. de melding die jij net gehad hebt.

Het batterijtje is er een van de ronde soort. Hij zit op je mobo is duidelijk zichtbaar en is makkelijk te vervangen. Probeer het eens, wil je het niet zelf, bij de meeste computerboeren doen ze het voor niks (als je zelf het batterijtje meeneemt).

hallo d2freak

wil dat zeggen:

kast van de computer open maken en daar gaan zoeken?????????

vr gr salletti

correct. Kast openmaken en dan kijken op je moederbord. Je zoekt een rond batterijtje van een paar mm dik met een doorsnede van ongever 1,5 cm. Vervang deze voor hetzelfde type en je probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost.

opstart problemen

hallo d2 freak

dan zal er niets anders opzitten dan dat te gaan proberen...

bedankt voor de reaktie en ik laat t.z.t. wel ff horen of dit het euvel was.

met vr gr salletti

trek je wel pc uit het stopcontact of je hebt mss problemen... altij werken aan je pc als deze niet onder spanning staat!!!!

greetz

hoi angelorus..

ook de adsl kabel verbinding eruit halen???

vr gr salletti

Welnee.... stekker eruit is genoeg.... je herkent de batterij meteen... type horlogebatterij maar dan iets groter [ 1 €] ..... er zit aan één kant een clipje, als je daar met een schroevendraaiertje tegenaan duwt springt ie vanzelf wat omhoog....

hallo people..

nieuwe batterij erin gezet..maar nog steeds hetzelfde bij het opstarten eerst moederbord en dan ..piep.. american megatrend en de datum en tijd zijn ook weer naar oude toestand terug..

wat nu?? iemand nog enig idee..

vr gr salletti

Batterij niet goed gemonteerd..? Of verkeerd om..? Of nieuwe batterij lag al " eventjes" in de winkel.....? Download Everest hier: http://www.majorgeeks.com/download4181.html
en kijk even bij "computer" -> sensors of er er bij "VBAT" 3,3 volt staat...

[ik neem aan dat je na de eerste keer opstarten met de nieuwe batterij wel eerst alles "goed" gezet hebt en opgeslagen......]

Laatst bewerkt:
hoi erp city

batterij denk ik goed gemonteerd, klipje zit er onder weer tegenaan en gladde kant waar je tegeaan kijkt, precies zoals de oude zat.

Batterij in vacuumverpakking gekocht in computer store

Als ik het scherm american Megatrend heb kan ik daar (bios) ook de datum en de tijd instellen.
Druk op F 10 voor save files maar die werkt niet.
ESC Setting and Configuration oke > Enter en dat is goed.

Ook via Configuartie > datum & Tijd> alles goed zetten...maar....

Als ik de tijd wil synchroniseren krijg ik steeds de medling:

Er is een fout opgetreden bij een poging om een sychronisatie uit te voeren met time.windows.com

dat was het

vr gr salletti

hoi erp city

die link naar website begrijp ik niet goed...moet ik daar een programma downloaden en laten runnen....wat voor programma dan ??? of wat ??

vr gr salletti

Met dat programma, Everest [downloaden en installeren] kun je zien wat er in je computer zit... en een aantal temperaturen en spanningen [o.a. batterijspanning] controleren....

Om de windowstijd te synchroniseren kun je beter deze site gebruiken: time-a.nist.gov
[intikken in het venstertje onder de tab "tijd"]

hoi erp city

heb alles weer opnieuw opgestart maar alles weer hetzelfde liedje.

configuratiescherm>datum&tijd alles goed gezet en synchronisatie gedaan met time-a.nist gov maar zelfde foutmelding.!!!!!!!!!!

vr gr salletti

opstartprobleem

hoi erp city

proramma geinstalleerd (everest) en bij computer>sensors staat

spanningswaarde 3.3 V met een tekentje ervoor

is dat goed???

vr gr salletti

bij computer>energiebeheer staat: batterijstatus>geen batterij

??????

Dat bij energiebeheer slaat alleen op laptops
Staat er bij VBAT 3,3 Volt? Dat is dan OK

Laatst bewerkt:
hoi erp city

computer>energiebeheer>Energiebeheer Eigenschappen>

Batterijstatus > Geen batterij>

VBAT 3,3 staat er niet bij !!!!!!!!

vr gr salletti

Niet bij energiebeheer, maar gewoon bij sensors.... in hetzelfde scherm staat o.a. de cpu temperatuur........ en de diverse voedingsspanningen [+12, +5, +3,3, etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan