opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.hendrickx

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
24
Hoi

Mijn neefje heeft een probleem met zijn pc hij doet nl het volgende
tijdens het opstarten van de pc gaat ie gewoon naar het begin scherm (xp prof.)
dan geeft ie een fout melding (blauw scherm ) maar dit is zo snel weer weg dat je niet ziet wat voor fout het is
dan start ie gelijk weer opnieuw op en dan komt het scherm met meerdere keuze,s
en alleen de veilig modus kan je dan opstarten ( zonder extra,s)
weet iemand hoe ik die melding van die fout langer op het scherm kan zien zodat ik ook
weet wat er is
heeft er iemand een oplossing

alvast bedankt namens mijn neefje :evil:
 
Ga naar Start /configuratiescherm/ prestaties en onderhoud/ systeem /opstart instellingen/ en daar vinkje weg bij computer opnieuw opstarten.
Dan krijg je waarschijnlijk de melding langer te zien? Succes
 
bedankt ik ga het morgen gelijk proberen , ik laat nog wat van me horen

groetjes
 
bedankt ik ga het morgen gelijk proberen , ik laat nog wat van me horen

groetjes

Ik heb da zelf ook gehad ik dnk da je opnieuw moet installeren ben ik bang maar bij mij kwam ik nie verder want nadat ik opnieuw wou installeren bleek dus da de hardeshijf gewoon weg overleden was dus je zult een neiwue moeten regelen als da ook gebeurt als je opnieuw wil installeren ben ik bang

Groetjes Stephan
 
Controleer voor de zekerheid de geheugenkaarten even. Een blauw scherm wil 9 van de 10 keer zeggen een geheugenprobleem. BSOD (Blue Screen Of Death). Als je aan de achterkant bij de voeding erge warmte voelt, dan is het vaak al niet goed.
Dat betekend dus dat de pc grondig schoongemaakt moet worden op een nog voorzichtige manier natuurlijk. Nieuwe koelpasta tussen de CPU en de koeler en de fans schoonmaken. Uiteraard even testen en dan alsnog de geheugenkaartjes testen.
Dit kan je doen door er nieuwe in te zetten, maar ook door even bij de computerzaak langs te gaan, die testen het dan wel voor je zonder dat je er nog geld aan uit hoeft te besteden.

Hoop dat deze info wat licht op de zaak geeft.
 
ik heb inmiddels de foutmelding langer op het scherm en het is dus
driver_irql_not_less_or_equal
dan kom ik uit bij ram probleem of beschadigd virtueel geheugen nu wil ik eventueel de driver van de videokaart en de sound driver verwijderen en opnieuw installeren
maar kan ik dat doen zonder de cd
ik heb nl zelf wel een windows xp cd maar als ik die in de pc doe geeft ie aan dat er
een nieuwere versie op de pc is geinstalleerd

gr anita
 
hoi

Ik ben dus al een heel eind gekomen maar heb inderdaad niet opnieuw geinstalleerd andere pasta en al die dingen
bleek dus een netwerk addapter probleem te zijn heb nu in app.beheer alles wat met netwerk add. te maken heeft uitgezet en toen starte hij weer normaal op zonder foutmelding, ik wilde daarna proberen om een voor een alles weer in te schakelen maar bij de eerste gaf hij al gelijk een foutmelding dat windows werd afgesloten vanwege een ernstige fout en kon hem dus niet aan zetten (linksys wireless -G PCI add.) kan ik nu het beste gewoon alle addapters verwijderen en daarna alles weer opnieuw installeren
of gewoon nieuwe stuurprogramma,s erop zetten (kan met die pc nu wel niet op internet)

bedankt Anita :thumb:
 
Bij welk stuurprogramma wat je weer inschakelde kreeg je de foutmelding?

Geef nog even wat meer informatie zodat ik je misschien verder kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
hoi

heb het misschien verkeerd omschreven,
bij netwerk addapters staat linksys wireless G PCI addapter
als ik deze weer inschakel, dan start de pc opnieuw op en als ik dan later weer
kijk bij apparaatbeheer/hardware dan staat deze toch gewoon uitgeschakeld
nou dacht ik zou alles eraf moeten en weer opnieuw alles erop zetten of is gewwon die
wireless kaart kapot (misschien door die fout zoals helemaal bovenaan omschreven,dat ie kapot is gegaan)

alvast bedankt en zeker voor je snelle reactie
 
Hoi,

Er zijn diverse dingen die je kan proberen.

Je zou eens kunnen kijken of het netwerkkaartje goed in het slot zit?
Of het kaartje in een andere pc proberen?

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

PC Wizard 2008.1.85 downloaden. Je krijg dan alle informatie van je hardware te zien.
En kan je de juiste drivers downloaden via de wesite van de leverancier.

Kaartje voorzichtig uit de pc halen, daarna opnieuw opstarten en drivers (stuurprog) verwijderen.

Kaartje er weer in doen en de juiste drivers gebruiken.

Probeer maar en laat mij weten wat je hebt gedaan.

Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan