opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

elferen111

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2008
Berichten
89
hallo,

ik heb een deskstop die niet meer wilt opstarten, ik had er al een tijdje last van.
als ik hem opstartte kwam er te staan :
Phoenix ROM BIOS Plus version 1.10 A12
Copyright....
copyright....

BIOS version a12
Dell System Dimension 4600 series
www.dell.com

Sata Primary drive 0 not found
Sata secondairy drive 0 not found
Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utillity.

De eerste keren kon ik gewoon F1 drukken en dan starrte hij op
daarna als ik F1 drukte kwam dat onderste bericht nog een paar keer staan en startte hij niet op. dan moest ik me pc uit zetten en 10 min later weer proberen en dan werkte hij,
en nu als ik druk doet hij het meteen, en dan krijg ik het OS loading screen te zien (windows xp met dat blauwe balkje enz) maar daarna blijft me beeld zwart:confused: en als ik dan een tijdje wacht staat er in een blauw scherm: STOP:C000021a unknown hard error, Unkown hard error

wie kan me helpen
 
Laatst bewerkt:
heeft u kort geleden nog iets in de BIOS veranderd? Ik denk namelijk dat u uw harde schijf/ ven op IDE heeft gezet terwijl dit SATA moet zijn..
 
als de computer opstart krijg je de vraag of je naar de setup/bios wil meestal via de knop del of een F-knop. Druk hierop. Nu krijg je waarschijnlijk een blauw scherm te zien. Hierin zal je zelf moeten zoeken bij hard disk of er iets van SATA staat. Opschrijven wat voor BIOS je hebt kan handig zijn.
 
hij zegt bij setup -> drive configuration dat hij me Sata primary niet kent, me Sata secondairy en beide master slaves
 
ik lees ineens dat je xp hebt. Heb je SATA drivers geinstalleerd voor xp?
 
niet dat ik weet,

maar ik heb 2 harde schijven 1 die er standaard in zat (110GB)
en een SATA 500GB die heb ik er vorig jaar in gebouwd.
maar ik weet niet wat voor Hardeschijf van 110GB is :mad:

en ik kan ook me pc niet meer opstarten hij blijft haken bij die foutmelding
en als ik me Windows XP cd erin doe, zegt hij er zijn geen vaste schijven op uw pc aangetroffen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan