Opstart probleem.!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Me computer start sinds kort niet meer op. Alleen de fans gaan draaien.

Het rare is dat de computer het toen ik hem afsloot nog gewoon deed en toen ik hem de volgende dag probeerde op te starten de problemen begonnen.
Nou heb ik de voeding, videokaart en harde schijf al getest maar daar is niks mis mee.

Zou het kunnen dat je mobo het zomaar voor gezien houd als die uitstaat?

Alvast bedankt,
Jeroen

Hoi,
een beetje meer info zou welkom zijn.
Welk OS?
Merk/type pc/laptop?
Hoe oud is een en ander?
Zonder die info kunnen we niets met je vraag.
Je had de vraag beter onder de sectie "besturingssystemen"gezet.

Laatst bewerkt:
Staat denk al een hoop van die info bij ''Mijn Systeem" Als er nog meer info nodig is hoor ik het graag ;)

Ok,maar dat konden wij niet vooruit weten omdat niet iedereen zijn systeem on-line zet.
Ik zou in jouw geval eens beginnen met 1 voor 1 de geheugenlatjes eruit te halen,ik denk dat je wel weet wat ik bedoel (1 latje eruit en herstarten,begin met het latje wat het verst v.d. processor verwijderd is) enz. dan heb je iig daar ook een indicatie over.Leg ze in volgorde van uithalen naast elkaar en als hij met die ene overgebleven nog niet start dan haal je die er ook uit en steek je ze 1 voor 1 in omgekeerde volgorde weer terug.

Laatst bewerkt:
nee daar heb je gelijk in ;)
Ik zal het is gaan proberen, had nog helemaal niet aan het geheugen gedacht :o
Laat het morgen wel even weten ;)
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.!

Gr, Jeroen

Heb het geprobeerd met het geheugen maar daarna werkte hij nog steeds niet.
Nou dacht ik laat ik is de hdmi aansluiting van mijn videokaart gebruiken en hem aansluiten om een beeldscherm met hdmi ingang.

Tot mijn verbazing startte hij nu wel op!? Toen de computer eenmaal opgestart was heb ik me gewone beeldscherm(DVI-I aansluiting) er weer op aangesloten en die deed het ook weer (wel op een verkeerde resolutie die ik niet hoger kreeg)

Ik dacht nou dan doet alles het weer.!! Maar toen ik mijn computer uitzetten en hem daarna alleen met mijn gewone beeldscherm weer probeerde aan te zetten startte de computer niet meer op?!?

Ligt het probleem nou bij het beeldscherm of bij de videokaart?

Laatst bewerkt:
Hoogstwaarschijnlijk de videokaart omdat je ook de resolutie niet goed kreeg.

Ja ik dacht hier eerst ook aan alleen het rare is dat wanneer ik een andere videokaart gebruik het beeldscherm het nog steeds niet doet.
En als ik een adapter van dvi-i naar hdmi gebruik dan doet hij het ook gewoon (dit is wel mijn naar mijn tv toen).

Heb het beeldscherm ook even op een andere pc geprobeerd en daar deed hij het ook niet.

Alleen als ik mijn beeldscherm op mij pc aansluit met behulp van een vga kabel dan doet hij het niet, terwijl de vga aansluiting het wel bij de andere pc's doet?
Ik snap er echt totaal niks meer van :shocked:

Ja dan moet ik me ook ff achter de oren krabben,dan weet ik het ook zo vlug niet meer.
Wellicht dat nog iemand anders op het forum nog goede ideeën heeft?

Stel ik plug er een andere videokaart in, een geforce 8800 gt. Moet ik daarvoor dan eerst drivers gaan installeren of zou hij het gelijk moeten doen?
Want dan weet ik gelijk waar het aan ligt.

Nou dacht ik laat ik is de hdmi aansluiting van mijn videokaart gebruiken en hem aansluiten om een beeldscherm met hdmi ingang.

Tot mijn verbazing startte hij nu wel op!? Toen de computer eenmaal opgestart was heb ik me gewone beeldscherm(DVI-I aansluiting) er weer op aangesloten en die deed het ook weer (wel op een verkeerde resolutie die ik niet hoger kreeg)
Doe die truc nog eens en zet dan eens een oud herstelpunt terug.
Als je die niet hebt stel dan de resolutie van je videokaart lager in en kijk of ie opstart op je eigen beeldscherm, dan kan je daarna verder kijken wat er mankeert.

Overigens, heb je de videokabel wel goed gecontroleerd?

Heb het even geprobeerd maar dan nog reageert het beeldscherm niet. Ja de kabels heb ik allemaal nog even getest, daar is dus niks mis mee.

Ik begin toch steeds meer te vermoeden dat het me videokaart is. Op de een of andere manier pakt hij de dvi-i aansluiting niet als ik de computer aanzet (de computer start helemaal niet op)
Als hij eenmaal met de hdmi aansluiting is opgestart dan doet de dvi-i aansluiting het wel maar met een hele lage resolutie.

Ga er morgen maar even een andere videokaart in zetten. Dat geeft dan gelijk meer duidelijkheid.!

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd en hoop voor je dat een en ander niet teveel geld gaat kosten.
Succes.

Nou ik denk dat ik er uit ben.
Heb er een andere videokaart ingezet en hem daarna op me beeldscherm getest. Maar ook met een andere videokaart werkt hij nog steeds niet.
Daarna heb ik er ook een ander beeldscherm bij gepakt en toen werkte de computer weer..

Ik denk dus dat het en aan me beeldscherm ligt en aan me videokaart. Misschien dat er iets verkeerd is gegaan tussen de dvi-i ingangen van het beeldscherm en de videokaart.

Ik zou in ieder geval geen andere oplossing kunne bedenken.
Maar iedereen toch bedankt voor het meedenken :thumb:

Jeroen

Dat geeft maar weer eens aan dat sommige problemen niet 1-2-3 op te lossen zijn en dat jij gelukkig blijkbaar het een en ander aan hardware bij de hand hebt zodat je 't kan uittesten. Mooi dat je het zover opgelost hebt.
Graag gedaan en succes verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan