opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikyy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Berichten
9
Vanmorgen toen ik mijn laptop ( compaq presario c061 ) aan wilde zetten kreeg ik een blauw scherm met de volgende melding :
stop : coooo21a {fatal system error } The verification of a known DLLfailed system process terminated unexpecedly with a status of 0xc0000221 (0x8a93f0f0 0xoooooooo)
the system has been shut down.

Ik heb al geprobeerd om in de veilige modus op te starten maar dat doet ie ook niet.
 
Start eens op met de installatiedvd en voer opstartherstel uit.
 
ja dat is voor mij een probleem want mijn dvd drive is kapot dus ik moet het op een andere manier doen weet alleen niet hoe.
 
Hier staat uitgebreid beschreven hoe je Windows 7 installeert van een USB stick
 
Laatst bewerkt:
@dorado ik heb geprobeerd om windows er op te zetten via een usb stick maar gaat gaat ook niet omdat ik niks in kan typen omdat ie tijdens het opstarten gelijk een blauw scherm geeft met de tekst die in het eerste bericht had vermeld
 
Van usb opstarten staat als 1e opstartitem in bios ingesteld?
 
Laatst bewerkt:
ik heb al gekeken hoe ik dat moet doen maar ik zie het niet staan.
Ik ga nu maar mijn harde schijf in de laptop van mijn dochter te zetten en dan via haar dvd drive windows er op nieuw op te zetten.
 
ik heb via de laptop van mijn dochter windows er opnieuw op gezet en bij haar in der laptop deed ie het gewoon maar nu ik de harde schijf weer in me eigen laptop heb gedaan
krijg ik de volgende melding:
Kan windows niet opstarten dit word mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software
opstartherstel starten ( aanbevolen)
dit heb ik gedaan en dan krijg ik :
Your computer was uneble to start
start up is checking your system for problems.


Startup repair cannot repair this computer automatically

Problem event name : startup repair offline
problem signature 01: 6.1.7600.16385
problem signature 02: 6.1.7600.16385
problem signature 03: unknown
problem signature 04: 21200414
problem signature 05: auto failover
problem signature 06: 3
problem signature 07: bad driver
OS version : 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID : 1033
 
maiky zei:
Kan windows niet opstarten dit word mogelijk veroorzaakt door een recente wijziging in hardware of software
Als dit idd zo is, (recente wijziging in hardware) klopt het dat het niet mogelijk is bij herinstallatie v/e OEM-versie van Windows
 
helaas ben ik weer terug bij af , krijg de zelfde melding als in mijn eerste berichtje .. erg vaag want in mijn dochter der laptop doet windows het wel op mijn harde schijf ( na op nieuw geinstaleerd te hebben ).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan