opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

janco1997

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
halllo,

bij aankoop van nieuw setjr ram cpuenmobo wil w7 nietmeeropstarten blijf hangen bij zwarte opstartscherm en restRt ichzelf met optoe voor opsartherstel, wat faalde en dus niks geolpenheeft. Wat nu? Ok wi noey al me bestanden en progs kwij met een herinstalatie ::(
Kaniemand mij sjeblieft helpen!

groetjes!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt: Je moet Windows opnieuw installeren als je een ander moederbord, cpu en ram geheugen geïnstalleerd hebt. Niet vanwege ram geheugen, maar wel vanwege nieuwe cpu en ander moederbord.

Formatteren zal niet nodig zijn, lijkt me (als er nog genoeg ruimte op de harddisk is), maar je moet wel (veiligheidshalve) je mail etc. veiligstellen op externe harde schijf. Dus ik zou de oude hardware weer inbouwen, Windows opstarten, backup maken van alle relevante dingen (mail, documenten, afbeeldingen, films etc.) op externe harde schijf en daarna de pc uitzetten, de nieuwe hardware installeren en Windows opnieuw installeren.

Tijs.

@janco1997: Ik heb je titel aangepast. Voor iedereen is de hulp "Dringend". Houdt er ook rekening me dat dit een vrijwilligers forum is dus een beetje geduld kan geen kwaad.

2 bump berichten verwijderd. Tevens mag je in de openingspost wel eens de spelfouten eruit halen.

Laatst bewerkt:
Dat klopt: Je moet Windows opnieuw installeren als je een ander moederbord, cpu en ram geheugen geïnstalleerd hebt. Niet vanwege ram geheugen, maar wel vanwege nieuwe cpu en ander moederbord.

Formatteren zal niet nodig zijn, lijkt me (als er nog genoeg ruimte op de harddisk is), maar je moet wel (veiligheidshalve) je mail etc. veiligstellen op externe harde schijf. Dus ik zou de oude hardware weer inbouwen, Windows opstarten, backup maken van alle relevante dingen (mail, documenten, afbeeldingen, films etc.) op externe harde schijf en daarna de pc uitzetten, de nieuwe hardware installeren en Windows opnieuw installeren.

Tijs.

ow srry zag je reactie niet mobiel n beetje sloom! Ik heb echt geen zin meer om alles er weer uit te halen en opnieuwin te doen, gelukkig staat het meeste op 2e hdd of op anfere partitie, maar nu moet ik heel bf3, dirt 3 dirt showdown weer opnieuw instaleren ;( Werken progs die op een andere hdd staan nog?

Je progs op de andere hdd zul je ook opnieuw moeten installeren.

Tijs.

Dat is dan mazzel voor jou. :) De meeste programma's moeten (na herinstallatie van Windows) namelijk geherinstalleerd worden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan