opstart probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JPG

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Hallo,
Mijn dochter heeft volgend probleem:
normaal start de pc dus op van de C-schijf. Tot gisteren want dan heeft ze een nieuw programma gekocht en geïnstalleerd maar dit werkte aanvankelijk niet. Via de klantendienst van dit programma heeft men haar dan stap na stap het register laten wijzigen. Gevolg => pc start niet meer op van de C-schijf.
Allerhande herstel mogelijkheden geprobeerd maar zonder resultaat.
Gelukkig staat ook op de F-schijf een windows 10. Nu kan ze wel vandaar opstarten.
Mijn vra(gen) :
a) hoe kunnen we terug het register van Win10 aanpassen op de C-schijf want dit is blijkbaar niet hetzelfde als dit van Win10 op de F-schijf ?
b) kan ik eventueel win 10 herinstalleren op de C-schijf zonder daar ook de bestaande programma's te verliezen ?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.
Mvg,
JPG

Bij het wijzigen van het register heeft men er dus niet eerst een backup van laten maken?

a) hoe kunnen we terug het register van Win10 aanpassen op de C-schijf want dit is blijkbaar niet hetzelfde als dit van Win10 op de F-schijf ?
Blijkbaar!? Wat heeft zij dan via de klantendienst gedaan?

Zoals in post 2 al staat. Überhaupt is het werken in het register al een groot risico. Maar dan ook nog geen back-up maken?

Dan zou je herstelpunten (systeemherstel) van de c kunnen terugzetten. Die heb je natuurlijk gemaakt en ook kun je een volledige systeemkopie terugzetten. Dan is het gemakkelijk opgelost.

Hallo,
Bedankt iedereen voor de snelle reactie. Ja wat ze had moeten doen heb ik haar ook gezegd maar dat zijn nu vijgen na Pasen of na Nieuwjaar.
Ik ga het er dus maar op wagen om vanaf een usb-stick Windows opnieuw te installeren op de C-schijf.
Nogmaals bedankt hiervoor.

Why, zijn zat opties in de repair console om de huidige weer te laten werken.

Hallo,
Na wat testen en resetten uiteindelijk besloten om windows 10 opnieuw op een andere schijf te installeren en deze dan als boot schijf te gebruiken. Alles verloopt nu weer normaal.
Nogmaals dank aan iedereen voor de tips en adviezen.
Groetjes,
JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan