opstart problem

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hello peoples,

ik heb het volgende probleem --> wanneer ik opstart heb ik de welbekende opties, veilige modus, normaal opstarten of opstarten last known goede configuraties e.d. (..) Wanneer je kiest voor normaal opstarten krijg je het normale opstartscherm (win XP, laad-balkje). Je kunt vervolgens 365 dagen wachten of langer voordat ie verder gaat (of niet).
Ik kom dus helemaal niet in windows. Veilige modus lukt wel. hierin probeerdee ik virusscan uit te voeren, helaas valt de computer totaal uit voordat je de uitslag weet (jammer). Dat doet ie trouwens ongehinderd in veilige modus, in bios, in windows. altijd leuk.

anybody een oplossing?

p.s. (een reactie van mijn kant kan verlaat zijn omdat ik weer 56k modem kan gebruiken ipv adsl :( )

dit is gewoon een SOFTWARE/HARDWARE conflict, had ik tijdje geleden ook.
Na opnieuw XP installeren met goede drivers voor Hardware, was probleem opgelost

ja ik doe alleen aan automatische updates, maar niet speciale service packs e.d. , alleen wat xp zelf aangeeft.
Ik heb wel de mogelijkheid om xp te instaleren maar dan ben ik wel alle gegevens kwijt en dat wilde ik graag voorkomen.
Heb alle usb en randapparatuur er wel af gehad, deed nog niet... moet ik dan ook randapparatuur software de-installeren?

xp opnieuw instaleren zal het wel oplossen maar dan zit ik met de data... kan ik in de veilige modus niet branden? heb het nog niet geprobeerd.

ps. waar vind ik het foutenlogboek? xp is zo gebruiksvriendelijk :( , maar heb er wel een uur naar gezocht en kon het zo niet vinden.

tnx

Ik zou dus wel de Service pack(SP1a) installeren.
Hierin zitten ook de essentiele updates.

logboek kan je vinden onder;
Deze computer(met rechts)>beheren>systeemwerkset>logboeken.

nu begin ik te twijfelen of ik sp's op mijn pc heb geinstaleerd. Ik heb nu anders ook een vraag. Hoe kun je een SP instaleren terwijl je pc niet meer opstart?

btw: Om alles uit te proberen moet ik iedere keer de muis, toetsenbord en monitor wisselen tussen de pc's dus das niet erg practisch.. but it try some out.

Mocht je Windows in kunne komen, dan kan je op de volgende manier kijken of je de Service pack geinstalleerd heb.
Ga naar;
Deze computer>eigenschappen je ziet hier of Service pack geinstalleerd is.:)

ok tnx, ik ben er uit. Het was inderdaad een hardware conflict, en wel dankzij USB.
De pc start niet op met usb stekkers erin, nadat deze allemaal eruit zijn start hij wel op. dan heb ik nog 1 probleem over nl: Ik heb een usb modem, en die is niet aan te krijgen. DUS geen ADSL ..
Nu hoopte ik het probleem (en nog vele anderen nl: geen toegang op hele schijf en spyware e.d.) op te lossen door windows XP opnieuw te instaleren. Dus eerst alle belangrijke data e.d. op cd. -> daarna reboot op xp cd.
In dit instalatie proces val mijn computer achterelkaar uit. Nu krijg ik 'm helemaal niet meer aan, maar over een uurtje wel weer (weet ik uit ervaring).

Weet iemand misschien hoe de computer zo vaak uit kan vallen terwijl ik niet in XP zit? Mij lijkt het dat dit meestal gebeurd wanneer pc een grote klus moet beginnen. maar temperatuur word nooit hoger dan 39 graden en heb dubbele koeling (die werkt).
Dit is dus duidelijk hardware, misscien slecht contact?
Het powerledje knippert in dat geval altijd en de stroom moet uitgeschakeld worden voordat hij het weer doet.

p.s. nu ik in de hardware ben beland denk ik dat ik uiteindelijk niet meer in goede treat zit

Je zou ook eens kunnen kijken of je voeding nog wel toereikend is.
Geef eens op wat er allemaal in je pc zit en hoe zwaar je voeding is.

p.s. nu ik in de hardware ben beland denk ik dat ik uiteindelijk niet meer in goede treat zit
Gewoon hier door blijven gaan, anders weet men niet wat er vooraf is gebeurt.;)

allright tnx everybody, all problems solved!

Ik heb dus windows eraf gegooit en er opnieuw opgezet, en heb er een fan opgezet van 14 inch en de pc kast aan 1 kant open. Is nog niet 1 keer uitgevallen :D (hiermee gaat de gewone fan (2") wel 2 keer zo snel draaien)
Verder heb ik internet via DSL weer aan de praat door mijn USB modem weg te gooien en een wireless modem/router network switch lan/wlan gekocht. :thumb:
Echt super apparaatje echt aan te bevelen! is eminent (EM 4104) , het kost wat maar dan heb je ook wat ingebouwde firewall en firmware en troep, is wel relax

moraal van verhaal: koop geen adsl modem

Geplaatst door leonard0
(hiermee gaat de gewone fan (2") wel 2 keer zo snel draaien)
Dit lijkt me niet zo best voor die fan.:confused:
Je kan dan beter kijken, hoe je op een andere manier, de koeling in je kast kan verbeteren.

Pc werkt nu goed zonder dat ik grote fan aan heb, en dus nog niet te warm geworden.
maar ik vraag me af of het voor die fan niet goed is, hij word dan toch geheel ontlast? Dus kost fan zelf minder energie zou ik denken, maar dit doet er ook niet per se' toe.

Geplaatst door leonard0
maar ik vraag me af of het voor die fan niet goed is, hij word dan toch geheel ontlast?
Je gaf zelf al aan dat de fan ±2x zo snel draait.
Daar zijn die fan's niet op gebouwd, dus sloop je in werkelijkheid het motortje.;)
Daarom moet je ook altijd uitkijken, als je de fan met de stofzuiger gaat schoonmaken.
De fan gaat dan ook sneller draaien, dan het hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan