Opstart problemen dual bootmenu en HDD Regenerator

Status
Niet open voor verdere reacties.

kareljanssen

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Hoi,

wie zou mij kunnen helpen met een vreemd iets waar ik tegenaan gelopen ben.

Heb standaard een dualboot systeem XP en Vista wat al tijden vlekkeloos werkte
echter heb ik (blijkbaar) een keer op het ikoontje HDD Regenerator 1.51 gedrukt.
Nadat ik daarna de computer toen afgesloten heb krijg ik sinds dien het (dual)
opstartscherm niet meer in beeld maar elke keer als ik opstart, krijg ik niet
het opstart keuze menu maar komt alleen het keuze menu HDD Regenerator op.
Dsc05703a.jpg

Als ik uit het menu ga krijg ik een A:/ (schijf) te zien!!!!! echter heb ik geen floppy drive.
Dsc05705a.jpg

Kan standaard dan ook niet meer in Windows komen echter wel via een omweg als ik
de Hiren Bootcd gebruik krijg ik een keuze menu
Dsc05707a.jpg

en dan kom ik vervolgens wel in het dualboot keuzemenu
Dsc05708a.jpg

Kan ik gewoon kiezen en werkt dit dan ook gewoon.
Dsc05708b.jpg

Heeft iemand een idee hoe ik dit uuhh...vervelende menu HDD Regenerator uit de opstart kan verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Al geprobeerd om in het 'regenerator'-menu op het cijfer 1 te drukken inplaats van uit dit menu te gaan?

Hoi,

Al geprobeerd om in het 'regenerator'-menu op het cijfer 1 te drukken inplaats van uit dit menu te gaan?

Hoi

Teun, dat heb ik ook gedaan krijg ik namelijk (zie de 2e afb.) prompt A:/> schijf als of ik een floppy zou gebruiken.
Heb het programma ook zelfs maar eens de hele schijf laten doorlopen/testen aan het einde van de rit krijg ik weer de A:/>.

Heb een copy van het MBR ook terug gezet ook dit heeft geen effect.
Kan er op een andere omweg ook komen door in de Bios (F8 of Del) te booten van de eerste schijf.
Als ik dat doe kom ik ook weer in het vertrouwde Windows multiboot menu.
Heb in de Bios al de opstart volgorde veranderd heeft ook geen effect.

Denk dat ergens een verwijzing staat kan het niet vinden en uberhaupt weet ik ook niet echt waar ik het zou moeten zoeken.

Deze gebruik ik al het zit denk niet in dat menu maar na mijn idee ergens tussen de MBR en bootsector vermoed dat er
ergens een verwijzing is gemaakt, welke dan de A:/> schijf is geworden of aanmaakt.

Als ik opstart met de CD van Hiren (3e afb.) en Start Windows kies krijg ik keurig het menu en wat dan ook normaal werkt.

Hoi,

Ik weet niet of het onderstaande met de installatie-cd van Vista ook kan.
Mogelijk dat er iemand is die aan kan geven hoe je dat vanuit de Vista dvd zou moeten doen.

Ik beschrijf onderstaande procedure vanaf de opstart/installatie-cd van Windows XP.
Wellicht moet je daarna VistaBootPro draaien om het dualboot venster weer voor elkaar te krijgen.

1. Plaats de WinXP installatiecd en herstart de pc
2. Druk in het (blauwe) Setup-venster op R (of H, staat in dit menu) omde Herstelconsole te activeren.
3. Typ in he volgende scherm het cijfer voor de Windows-XP opstart (wordt in menu weergegeven)
4. Er wordt gevraagd om een wachtwoord, druk op Enter (tenzij je pc beveiligd is met een wachtwoord, maar meestal is dat niet zo)

Je komt in een 'dos-achtig' venster met (waarschijnlijk) C:\WINDOWS\ en de knipperende prompt.

5. Type fixmbr (Enter)

Er komt een waarschuwende tekst die duidelijk wil maken welk risico je loopt.

6. typ de letter J (of Y als dat niet werkt) en druk op Enter. Het master boot record wordt opniew 'geschreven' op je harde schijf.

7. Om de herstelconsole te verlaten: typ exit en druk op enter

De pc herstart

Laatst bewerkt:
Hoi Teun,

Het bovenstaande had ik ook al gedaan alleen op een iets andere manier daar ik regelmatig met Acronis True Image
een image maak kan je bijv . (dacht vanaf versie 10) ook alleen het MasterBootRecord terug zetten (2 tellen werk).

In ieder geval hartstikke bedankt voor het mee denken en mogelijke oplossing(en) ben er uit en hoop dat jullie niet
echt in de lach schieten of aan een vervroegde 1 April grap denken maar het is wel om in een deuk te liggen.

Wat is nu het geval, heb 2 DVD apparaten een brander en speler zelf gebruik eigenlijk hoofdzakelijk alleen maar de brander.
Nu heeft mijn zoon van de Hiren CD een opstartbare CD gemaakt van het programma HDD Regenerator en heeft toen beide CD´s in
de apparaten laten zitten
, ja en nu komt die.

Als ik de computer opstarte kwam het bovenstaande Hirens Bootcd menu steeds in beeld daar in mijn Bios de opstart volgorde
als eerste naar de DVD ging ik in de brander kijken en vind de Hiren BootCD en dacht oke zeker zoon lief ff gebruikt CD
er uit en klaar is kees, starte de andere dag de comp weer op en toen kreeg ik steeds HDD Regenerator steeds in beeld en
nog steeds ging er geen lampje bij mij branden.

Toen maar het MBR vernieuwt/teruggezet etc. de opstart volgorde in de Bios verandert en als eerste de Harddisk te zetten en de DVD
apparaten als laatste te zetten kwam ik wel in het multiboot menu en ja eindelijk toen ging er eindelijk een lichtje te branden maar eens
in de 2 dvd speler gekeken (waar ik zelf bijna nooit gebruik van maak) en wat zat er in uuhh.... een CD of te wel HDD Regenerator.

Schaam me dood en sorry dat ik jullie hoofdbrekens hebt bezorgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan