Opstart problemen Macbook Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maikel20

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Beste,

Ik ben in bezit van een Macbook Pro 2011. Nu heb ik 1 jaar geleden de CD drive vervangen door een extra SSD. Nu OS X Yosemite beschikbaar was heb ik die tweede SSD toegewezen als opstart schijf en sindsdien heb ik problemen met het opstarten. Soms blijft mijn Macbook Pro hangen op grijs scherm bij het opstarten. Nu is mijn vraag:

Kan het ermee te maken hebben dat mijn Macbook slecht opstart omdat er gebruik gemaakt wordt van een niet officieel toegewezen SSD poort?
Ja/Nee, wat kan ik eraan doen om het op te lossen?

Het volgende heb ik al geprobeerd zonder succes:
- via schijfhulp programma de schijven gecontroleerd.
- Bij vasthangen, reboot in veilige modus en daarna weer normaal opstarten (dit verhelpt het probleem tijdelijk).

Alvast bedankt,

Maikel

Als ik het goed lees heb je de dvd speler er uit gehaald en op deze plek de SSD gezet? De harde schijf zit nog op de normale plek ga ik dan vanuit.

Het is het beste om de SSD op de plek van de harde schijf te zetten en de harde schijf op de plek van de dvd speler. Als je dit niet doet kan dit namelijk prestatieproblemen opleveren omdat de SSD sata3 is, de caddy waar de SSD in zit is sata2, de aansluiting op het logidboard is weer sata3.
Het omwisselen kan het probleem oplossen, maar er kan meer aan de hand zijn.

Als het om een 15" model gaat uit 2011 kan het ook zijn dat de videokaart defect is. Dit geeft namelijk ook het probleem van niet door willen starten(wit scherm) nadat het Apple logo weggaat en je een bureaublad verwacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan