Opstart problemen met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrie Siebum

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
Sinds ik Windows-Upgrade heb geinstalleerd (over Windows 98) en Service Pack 1a eraan heb toegevoegd, heb ik problemen met het opstarten van mijn computer (zwart scherm, toetsenbord en muis reageren niet; lampje Num-Lock brand niet, lampje in de optische muis brand ook niet).
Volgens Microsoft moest ik mijn Bios updaten, maar dat heeft niets geholpen.
Ook loopt de computer af en toe vast bij het afsluiten.
Herkent iemand deze problemen en weet hij/zij een oplossing?

Het zou leuk zijn als het zo eenvoudig was.
Mijn harde schijf is niet gepartitioneerd en zou daardoor dus heel veel bestanden kwijtraken, of -tig cd-rom schijfjes nodig zijn.
Mijn vraag blijft dus; herkent iemand deze problemen en welke oplossing(en) zou ik kunnen proberen. Iemand opperde dat Norton Utillities een mogelijkheid is, maar om nou eerst €100.00 uit te geven zonder te weten of het werkt gaat me war ver.
Een ander punt is dat als het aan mijn Bios te wijten is, waar kan ik in Nederland Up-dates voor mijn Bios vinden (op de site van AMI-Megatrends kan ik mijn computer wel laten scannen, maar betaling van de update moet dan weer met Visa-card.
Is er sowiezo een site waar ik mijn computer kan testen op fouten, voordat ik met de botte bijl ga hakken.

upgrade

ik heb dit weekend ook win xp via upgrade van win 98 geinstalleerd en het werkt perfekt. kun je iets meer vertellen over de foutmeldingen en wanneer deze plaatsvinden? groetjes

senior

Volgens het Foutenlogboek gaat het om de volgende meldingen:
- opstartstuurprogramma's zijn niet geladen; i8042prt
- Fout-bucket 31462623

Bij de eerste werken muis en toetsenbord niet;
Bij de tweede blijft het beeldscherm zwart, de computer start niet op.

Windows 98 werkte verder wel goed, XP zelfs ook. De genoemde problemen staken de kop op na het installeren van servicepack 1a. Mijn harde schijf kent maar 1 partitie, waardoor ik Xp niet naast Windows 98 kan zetten (advies van Microsoft-medewerker). Ik ben dan ook benieuwd of er reparatie-software bestaat, of dat het mogelijk is deze fouten handmatig te corrigeren.

upgrade

ik heb nog eens rondgekeken en vond de volgende tweaksite: www.Twaekxp.com. Daarin staat o.a. ook beschreven hoe je winxp kunt verwijderen en terug te keren naar win98. Misschien ben je met deze site wel geholpen al is hij wel in het engels. veel sukses

senior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan