Opstart problemen Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5MB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5MB

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2011
Hallo,

Ik hoop dat iemand ons kan helpen;

Sinds een update van windows kunnen we onze laptop (compaq presario CQ71) niet meer opstarten. Hij geeft de melding dat er een apparaat onbreekt en geeft fout code Oxcf000000.

Een recovery CD heb ik niet, ik heb het geprobeerd met een recovery CD van een medion computer, deze start wel op en je kan een keuze maken herstel of opnieuw instaleren maar doet verder niet. Ook heb ik geprobeerd een bestand (recovey van HP) gedownload en op cd gezet maar die doet het helemaal niet. F11 was ook een optie volgens de helpdesk van Comaq maar dat doet het ook niet.

Ik kan de c schijf wel benaderen want het is mij gelukt om via ubuntu vanaf een CD-rom te starten en de C schijf te benaderen en mijn bestanden (foto's e.d.) eraf te halen. Nu dacht ik als ik de C schijf dus kan zien en benaderen dan zou het mij vanaf die kant ook moeten lukken om windows te herstellen. Ik heb echter geen idee hoe dat eventueel moet. Heeft iemand tips voor mij?

En als dat niet de oplossing is dan eventueel hulp met het oplossen van dit probleem.

Heel erg bedankt alvast.

Groetjes
Mirjam

Bedankt alvast.

Probeer eens op te starten in Veilige Modus.
Als dat lukt zet dat een systeemherstelpunt terug van voor die update.

Hoe doe ik dat? Met F8 lukt dat niet op deze laptop.

je kunt windows 7 ook via een USB installeren, zelfde geld voor Ubuntu!

met F8 veilige modus kiezen is gelukt, hij start alleen niet op in de veilige modus. Hij komt met dezelfde melding; "De opstart selectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is".

Wat moet ik nu?

Zorgen dat je in bezit komt van een installatiedvd en daarmee repareren dan wel opstartherstelkiezen.

volgende probleem

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik herstelschijven had maar dan heb je ook wat. Niet dus, naar het nu blijkt is de harde schijf gecrasht (althans volgens een medewerker van HP). Een nieuwe kost bij HP €159,- (geen enkele vorm van coulance). Als je op google speurt dan vind je harde schijven van €50 tot €150. Volgens de medewerker van HP moet ik een originele HP schijf nemen anders kan ik problemen ondervinden. Is dit waar? Of kan ik ook gewoon een harde schijf van een ander merk nemen?

Bedankt voor het meedenken alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan