opstart problemen xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Hallo
Ik heb de laatste tijd dat windows niet opstart,dan komt hij met dat ik een bootdisk moet plaatsen,opstart volgorde staat op dvd,HDD,diskette.
Hij vind de harddisk dus niet en dan doe ik keer of 4 of 5 en zoals vanmorgen wel 15 keer ctrl/alt/del en dan pakt ie weer.
Mijn windows staat er al ruim 2 jaar op
De vraag is is mijn HDD aan het overlijden???

Kan je zelf checken

Download Everest Home (via majorgeeks) en ga naar Opslag, Smart.

Of kijk in je logfiles.

Eric.:thumb:

Ja maar let op

Everest Home is wel zeer coulant.

Seek error rate, moet eigenlijk 0 zijn. Maar meer dan 5 cijfers betekent eigenlijk nieuwe kopen.

En Spinup time moet ook niet al te fors worden.

Je kunt speedfan downloaden en dan je schijf via internet laten vergelijken met de zelfde schijf bij anderen. Dat is een heel betrouwbare.

Eric.:thumb:

spin up time =10177 en seek error rate = 0 gezien bij data

Laatst bewerkt:
Start eens op van de xp cd, ga naar de herstelconsole, en trommel daar eens fixboot in, en laat hem herstellen, zo ook met fixmbr, en kijk of het probleem zich nog voordoet, ik doe het zelf met TestDisk, vreemd genoeg blijkt dit beter te werken, terwijl beide, de reserve er gewoon op/terugzet.

Dan is het niet je schijf

Staat er niets in je logfiles, want je schijf is gezond.
Misschien eens defragmeren ?:thumb:

defragmenteren heb ik toevallig van morgen gedaan ,ik kijk het wel weer ff aan zo
bedankt allen

Kan ook Bios probleem zijn.

Soms wil een bios reset in dit soort situatities wel eens helpen.

Volgens mij mogen fixboot en fixmbr niets uitmaken.

Fixboot is voor als boot.ini niet meer komt, alleen zie je dat niet als je niet nog een tweede start optie hebt, zoals herstelconsole. (is altijd handig om te hebben):thumb:

Fixmbr is voor als je de schijf niet meer kunt benaderen. Een boot record gaat het niet na 15 keer wel doen.

Eric.

ik heb op 2nov windows erop nieuw geinstalleerd want bandit 123 had een Hal.dll opgegeven ,die ik moest over kopieren ,toen deed mijn pc helemaal niks meer.
nu 4 nov weer het zelfde geen bootdisk gevonden weer 5x opstarten toen pakte hij weer.
Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn ???

Probeer een andere voeding, ide of sata kabel, b.v., of een andere ide of sata poort, zal toch een kwestie worden van deduceren.

nu 4 nov weer het zelfde geen bootdisk gevonden weer 5x opstarten toen pakte hij weer.
Iemand een idee wat het nog zou kunnen zijn ???

Dan heb ik nu het idee,dat dit wel eens veroorzaakt kan worden je aansluiting van de Voeding naar je HD wel eens niet in orde is.
Verwissel die eens met een vrijje kabel,of wissel om met die van een Speler.
Heb je andere IDE kabel ? doe die ook maar

Recent weer wat geleerd.

Als je een mobo hebt met Nforce chipset, dan is het belangrijk dat je de Nvidia busdriver installleert tijdens setup. (je weet wel [F6] voor niet Windows driver.)

In de txtsetup.oem staat er ook required bij, maar dat zie je niet als je de flop niet gebruikt.
En handleiding lezen, ja doet een Hollander niet.

Dus let daar op.

Waarom het pas na een aantal maanden echt fout gaat, ik weet het niet.

Eric.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan