Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kingkey

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Beste mensen,

Ik heb op zeer onregelmatige basis opstart problemen.

Als ik mijn systeem aanzet, dan kan het zijn dat hij na 5 seconden zichzelf weer uitschakelt. Dit kan ooit wel meerdere keren achter elkaar gebeuren.

Als dan het systeem wel opstart dan kom ik in de bios terecht en geeft hij aan dat er tijdens de vorige keer opstarten een fout is ontstaan in de external CPU frequentie.

Deze frequentie heb ik nu staan op 133 Mhz. Dit is ook de default instelling waar ie op stond.

Heeft iemand enig idee waar het probleem aan kan liggen ? Of op welke external frequentie hij wel moet staan ?

Ik heb een Asus P4PE moederbord met een P4 2,4 Ghz. 533 Mhz Fsb processor.

Neen das geen kapotte voeding, die is net nieuw, het heeft iets te maken met een instelling in Bios.

Geplaatst door DrWho
Ja, dat is een kapotte voeding
Iets meer uitleg voor de vraagsteller zou makkelijk zijn.:rolleyes:

@ Kingkey,
Heb jezelf het moederbord ingebouwd?
Zitten er afstandhoudertjes achter het moederbord?
Voeding goed aangesloten ook de extra vier polige aansluiting?

Ja zelf moederbord aangesloten, idd gebruik gemaakt van de afstandspootjes en ook van de 4 polige stekker van de voeding.

Draaien je fans wel goed? Het kan zijn dat als je koeling niet altijd werkt, de pc heel snel weer uit vliegt....

Yep, daar dacht ik ook als eerste aan, maar ze draaien gewoon goed. De temp in de comp blijft redelijk constant.

Heb je de pc op een geaard stopcontact aangesloten?
Komt er erg veel warmte uit de voeding?

Neen ik heb de pc niet aangesloten op een geaard stopcontact, sterker nog, ik heb in huis geen geaard stopcontact. Volgens mij is dat ook niet echt een vereiste voor de pc.

De lucht die eruit komt ik niet echt warm. De pc staat op een goed geventileerde plaats dus... zou gewoon moeten werken.

Je voeding zou ook te licht kunnen zijn, wat heb je er allemaal op aangesloten zitten? en hoeveel vermogen heeft hij? (Voorbeeld-- die van mij is 330w)

Een geaard stopcontact is wel een vereiste van een PC hoor, alleen werken ze bijna altijd prima op een gewoon stopcontact. En het zit 'um in dat bijna he...

Je zou in keuken/badkamer enz wel een geaard stopcontact horen te hebben, misschien effe via een verlengsnoertje proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan