opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meyer140

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2005
Hallo,

Bij het opstarten van mijn copmuter blijt hij steeds ongeveer een minuut hangen na de interne memorycheck daarna gaat ie verder met de detectie van de hardeschijven. Voorheen ging ie daar zo door heen. Iemand een idee wat er kan zijn?
Gr. Jorrit

Als je XP hebt kan ik je niet zeggen wat de oplossing is, maar wel dat ik dat gedrag de laatste tijd vaker gezien heb. Er blijft dan een streepje linksboven in het beeld staan (een seconde of 20), en dan verdwijnt die en verschijnt het scherm van een opstartende Windows XP.

Dus: Gebruik je XP? Én heb je recent nog de pc up-to-date gemaakt met Microsoft updates?

Tijs.

De interne memorycheck hoort nog bij de POST, en heeft derhalve niets met het besturingsysteem te maken :).

Hij geeft niet aan dat er fouten zijn in het geheugen. En er komt idd een streepje links boven in de hoek staan te knipperen maar dat is al na de "pauze tussen check intern geheugen en het herkennen van de HD's. ik heb wel wat zitten verander aan het bios in geval met de hardeschijven ik heb een nieuwe SATA die volgens windows nog niet op RAID kan dus dat heb ik om geschakeld naar non-raid in de bios. quickboot ben ik niet tegengekomen.

Het probleem begon ook nadat ik de nieuwe SATA hardeschijf heb geinstalleerd.
Ik heb mijn OS (vista) op deze schijf gezet omdat ik dacht dat de SATA sneller is dan mijn oude IDE.

SATA is sneller dan IDE ja.

Al je Bios eens gezet op "load optimized default"?

heb je dan wel de sata drivers er op gezet .
het kan zijn dat het bios daar op wacht

Dat heb ik geprobeerd. Ik heb een floppy gemaakt met de sata controllers van de cd van het moederbord. Deze start ie niet als opstart diskette. Er wordt bij vermeld dat je dat alleen tijdens de instalattie van windows kunt doen en niet als windows al geinstalleerd is.

Je kunt in apparaatbeheer wel "betere" drivers opgeven dan de bestaande, maar ik betwijfel of dit uitmaakt om eerlijk te zijn.

Als ik naar het apparaat beheer ga en de drivers wil installeren die ik van Maxtor heb gedownload zegt ie dat het beste stuurprogramma al geinstalleerd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan