opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jiskalber

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
bij het opstarten van de PC van mijn dochter loopt ze tegen een blauw scherm aan waarop staat dat Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Technische informatie : STOP : 0x000000ED (0x82BDD418, 0xC0000032, 0x00000000, 0x00000000)
Er wordt in dat blauwe scherm gesproken over eventuele nieuwe hardware die niet goed werkt. Er is echter niets nieuws aangesloten. Hoe kom ik er achter welk onderdeel eventueel niet goed werkt. Kan iemand mij helpen.

vr.gr. jiskalber

1. Plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
4. Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd . Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
5. Type als je de prompt te zien krijgt: CHKDSK /P en druk op Enter
6. Als dat klaar is type je in: FIXBOOT en druk op Enter. Kies voor J of Y om door te gaan, afhankelijk van de taal van Windows.
7. Als dat klaar is type je in EXIT en de PC wordt opnieuw opgestart.
8. Als het dan nog niet werkt herhaal je stap 1 t/m 4 en type je daarna in: CHKDSK /R
9 Als hij klaar is type je in: EXIT en de PC wordt weer opnieuw gestart

Beide keren als de PC herstart niet op een toets drukken om van CD te starten.
Met een beetje gelukt werkt het daarna weer.

mocht de oplossing van mikeo niet lukken moet je de harde schrijf formateren

als er belanrijke documten op staan kan je de harde schrijf wel in een andere pc stoppen
LET OP op een harde schrijf waar ongeveer een stekker in gaat van 5cm (een 40 pin ide connector) zitten jumpers een piep klein dingetje

http://support.wdc.com/images/drives/jumpers/jumpers.gif
zie de foto zodat je weet waar de jumper zicht bevindt.
let niet op de specificaties die er links boven bij staan want ik weet niet of je wel de zelfde harde schrijf hebt.

hoe je de jumpers moet plaatsen staat op de harde schrijf zelf even goed kijken
je moet de jumper dan plaatsen op slave
haal de jumper eruit meet een klein pincetje als je het heel veilig wil doen

als je meer info wilt er over ben ik er voor berijkbaar

1. Plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
4. Typ het beheerderswachtwoord wanneer daarom wordt gevraagd . Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
5. Type als je de prompt te zien krijgt: CHKDSK /P en druk op Enter
6. Als dat klaar is type je in: FIXBOOT en druk op Enter. Kies voor J of Y om door te gaan, afhankelijk van de taal van Windows.
7. Als dat klaar is type je in EXIT en de PC wordt opnieuw opgestart.
8. Als het dan nog niet werkt herhaal je stap 1 t/m 4 en type je daarna in: CHKDSK /R
9 Als hij klaar is type je in: EXIT en de PC wordt weer opnieuw gestart

Beide keren als de PC herstart niet op een toets drukken om van CD te starten.
Met een beetje gelukt werkt het daarna weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan