Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendoet

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo

Ik heb een probleem met het opstarten van men pc. Ik denk dat het wrs iets met een virus te maken heeft want ik had net iets gedownload en toen viel men pc uit. Als ik hem terug wou opstarten gaf hij een melding dat er een bestand beschadigd was en dat het mss te verhelpen was met de XP-cd ik heb dat geprobeert ( chkdsk /r , fixboot). Nu geeft hij de melding niet meer maar hij geeft een zwart scherm nadat het vlagetje van windows met het balkje er onder gepasseerd is. Kan iemand mij helpen? Ik kan ook windows opnieuw installeren maar dan ben ik alles kwijt en dat heb ik liever niet xD.

alvast bedankt

grtz

Ik heb nog van alles geprobeerd: ik heb knoppix gebrand en geboot zodat ik de bestande die ik nog nodig heb op een externe schijf kan wegschrijven maar ik kon mijn D-schijf niet openen xS. Ik ga nu proberen de windows te herinstalleren op de C dan blijft de D toch on aangeraakt. (hoop ik)

gtrjs

Ik ga nu proberen de windows te herinstalleren op de C dan blijft de D toch on aangeraakt. (hoop ik)
Het hangt ervan af of die D partitie al bestond bij aanschaf en hoe de nieuwe installatie uitgevoerd wordt.

Bij laptops wordt b.v. de installatie naar de fabrieksinstelling teruggezet en als die D partitie later is aangemaakt verdwijnt die dus :eek:

Als je bij herinstallatie kunt kiezen,op welke partitie Windows moet komen,dan blijft de indeling van de hardeschijf intakt.

Maar voor je daar aan gaat beginnen kunt je het volgende nog proberen.

Start de herstelconsole op en probeer FIXBOOT en eventueel BOOTCFG.

Uitleg herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Uitgebreider BOOTCFG.

http://support.microsoft.com/kb/291980/nl

Je kunt in BOOTCFG de volgende vraag verwachten,"Geef de identificatie voor opstarten op: (standaardbeschrijving van een besturingssysteem dat wordt geladen vanuit het menu Opstarten)".

Type hier een korte tekst,die zie je dan later (als het werkt ;) )in het opstartmenu en die selecteer je dan om op te starten.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan