Opstart problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Honkbalpet

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Ok, ik heb dus een laptop (Acer Aspire 7738g) die om bepaalde redenen spontaan niet meer wilt opstarten. Als ik hem aanzet hoort hij dus een bepaald Acer opstartscherm te laten zien, waar je de bios in kan enzo. Maar halverwege blijft hij hangen! Ik probeerde toen ook al te kijken of de bios het doet, maar hij geeft dus totaal geen reactie.

Heeft er iemand enig idee wat er mis kan zijn? Alvast bedankt.

Dus hij blijft hangen in de bios?
Haal de accu er eens uit
wacht 2/3 min
Stop de accu er weer in en probeer het nog eens

Ten eerste bedankt voor je antwoord.
Tijdens het stellen van de vraag hier heb ik mijn computer aan gelaten. Toen ik terug kwam stond hij opeens opgestart in de bios. Het blijkt dus dat hij gewoon enorm traag opstart. Heeft iemand daar ook een idee voor?

(Hij blijft niet hangen in de bios, maar in het opstart scherm. Ik probeerde de bios te starten om te kijken of er een reactie was.)

Dus als ik het goed begrijp blijft die hangen met het laadbalkje van windows?

Probeer eens de computer optestarten in veilige modus

Dit kan je zo doen
Zet de pc aan -> druk f8 tot je een menu krijgt en kies hier voor veilige modus

Start die dan wel op of blijft die ergens hangen?
Als die WEL blijft hangen waarop blijt die dan hangen?

BTW; heb je toevallig iets veranderd laatste tijd waar dit door zou kunnen komen?

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd, maar hij hangt al voordat hij dat menu hoort te geven.
Hij blijft zeg maar hangen op het punt dat als je opstart, krijg je meestal een soort scherm te zien waar je allemaal informatie krijgt over je systeem en waar alles gecheckt wordt. In mijn geval staat er ook in grote letters ACER op mijn scherm. Daar blijft hij dus al hangen, echt helemaal in het begin.

En nee, ik kan me niet herrineren dar ik de laatste tijd iets heb veranderd.

Ik zou toch even de accu er voor 2/3 min uithalen en opnieuw proberen.
Als je in de bios zou kunnen komen na lang wachten moet je even kijken naar de setting: Quick boot.
Die moet enabled staan (normaal staat die ook op enabled)

Gelukt!
Ik kwam er dus achter dat er nog een SD kaartje in mijn cardreader zat. Toen ik die eruit haalde ging hij in een keer verder. Opgelost dus!
Enorm bedankt voor je hulp.

-Honkbalpet

Ah haha :P
Gelukkig opgelost, had wel even geduurt voor we hieruit waren gekomen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan