Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2011
Beste lezers,

Meermaals bij het opstarten van mijn laptop krijg ik het bericht dat door een systeemfout Windows niet kan opgestart worden.
Ik probeerde een herstelpunt te herladen, maar zelfs dat functionneerde niet. ( zie foutbericht in bijlage)
Tips ?

Dank bij voorbaat

Imker

Bijlagen

• Systeemherstel onmogelijk.jpg
    Systeemherstel onmogelijk.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 28
  • Bestruringssysteem.jpg
    Bestruringssysteem.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 27
  • Herstelpunten.jpg
    Herstelpunten.jpg
    59,4 KB · Weergaven: 22
  • Randapparaten 2.jpg
    Randapparaten 2.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 17
  • Randapparaten.jpg
    Randapparaten.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 22
  • Systeem.jpg
    Systeem.jpg
    48,8 KB · Weergaven: 28
Probeer om te beginnen kaspersky of gdata bootable usb disk te maken om daarmee te scannen op ongewenste software, wanneer je dit gedaan hebt kun je proberen via windows installatie cd een opstartherstel te doen...

Ruty,

Kun je aub wat meer in detail treden en de exacte procedures vermelden ?

Met dank bij voorbaat en vriendelijke groeten,

Imker :shocked:

Om te beginnen, als je je pc opstart en windows in wilt gaan wat krijg je dan voor foutmelding? (Exact) zit er ook code bij ofzo?

Welk OS gebruik je want hij staat nu niet in de juiste sectie en kan ik hem verplaatsen.

Tevens vermeld je niet welke foutmelding je precies krijgt bij het opstarten alleen dat het een systeemfout is.

Het is inderdaad Windows7; bij de volgende opstart fout zal ik exact codes opschrijven.
Het systeem zegt dat Windowws niet kan opgestart worden tgv een ernstige systeemfout, en vraagt de recovery procedure te starten.

Gtjes

Imker

In bijlage enkele systeemfouten die ik in de systeem logfiles vond.

Mvg

Imker

Volgende systeemfouten gevonden in systeem logfiles :

0x8000ffff
0x80041003

tjes

Imker

Bijlagen

• sYSTEEMFOUT IN LOG BESTAND.jpg
    sYSTEEMFOUT IN LOG BESTAND.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 20
  • Systeemfout 2.jpg
    Systeemfout 2.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste allemaal,

Sorry dat het effe duurde voordat ik reageerde, maar nadat ik alle mogelijke diagnose- en recovery procedures had uitgevoerd, trad de fout niet meer op.
Ik heb ook de volledige systeem test gedaan via Malware Bytes, en ja hoor, een reeks virus wormen kwam tevoorschijn. Of dit de reden was weet ik niet, maar sinds een 2 weken trad de fout niet meer op, dus duimen maar !

Nogmaals dank aan alle raadgevers en vriendelijke groeten,

Imkert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan