Opstart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronopat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2013
Ik heb net dezelfde laptop MD98921 en sinds enige tijd net dezelfde problemen.
Hij werkt geruime tijd en dan plots stopt hij (de zandloper blijft draaien) onmogelijk om nieuwe programma's op te starten, zelfs onmogelijk om te herstarten met CTL+ALT+DEL
Enkel start-knop ingedrukt houden om hem uit te schakelen help nog.

Op een andere partitie heb ik een volledig nieuwe Windows 7 (64bit) Home Premium opgeplaatst. Ik heb dit gedaan omdat eveneens bij mij de F11 toets niet werkt om een re-install uit te voeren.
Hij start nu op van de tweede partitie, maar dezelfde problemen komen nu terug.
Ik heb alle mogelijke tests losgelaten op deze laptop, maar zie nergens problemen.
Als Anti-Virus programma gebruik ik "Microsoft Security Essentials"

Had graag vernomen van "Rofpantoffel" hoe het met zijn toestel verder is verlopen ? Heeft MEDION het toestel hersteld ?

Gratis versie

1. Start > Deze Computer > Rechtermuisknop c:/ > Properties of eigenschappen > General of algemeen > Disk cleanup of schrijfopruiming.
2. Download http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/Vit-Registry-Fix.shtml, via een andere pc en fix je registery met behulp van het programma.
3. Start > Druk linker Windows teken + r tegelijkertijd in > Tik in uitvoeren "CMD" vervolgt door een enter. > Tik in het zwarte scherm chkdsk c:/ r > Als je een error krijgt, typ Y van YES in het zwarte scherm.
4. Restart PC
5. Dit kan een uur duren. Waarbij je hem handmatig elke keer opnieuw moet opstarten (Mits hij dit aangeeft). De rest doet hij geheel automatisch.
(Let erop, als de pc uitvalt. Kan je hem letterlijk weg gooien, dus aan stroom voeding leggen)

Betaald versie Fix + 2x winst uit pc en eigen vormgeving maken = Nederlandse versie. (39,95 1x Lifetime licentie)
1. Download http://www.tune-up.com/ (2013 versie vereist)
2. Volgt de wizzard en lees. Kind kan de was doen.
3. Na voltooien van de stappen in de wizzard. Lijkt je pc nieuw geleverd als bij de aankoop.
(Let erop, als de pc uitvalt. Kan je hem letterlijk weg gooien, dus aan stroom voeding leggen)

- Na succes van 1 van de mogelijkheden, doe je een virusscan in normale modus. Gratis versie van Microsoft securrity essentieels voldoet hieraan. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/security-essentials-download

Welkom ronopat,
Ik heb een nieuwe vraag gemaakt voor je, je reageerde in iemand anders zijn topic. Dat is niet toegestaan namelijk, het is namelijk verwarrend als er 2 antwoorden van 2 verschillende vragen door elkaar gaan lopen.

Bedankt voor de info, heb chkdsk losgelaten op de C: partitie
er werden leesfouten en beschadigde clusters gevonden, zie eveneens volledige log file in bijlage.
Hopelijk is het probleem opgelost.

.....
..........
CHKDSK controleert de bestandsgegevens (stap 4 van 5)...
Leesfout met status 0xc00000b5 op offset 0x40ed480000 voor 0x10000 bytes.
Leesfout met status 0xc00000b5 op offset 0x40ed480000 voor 0x1000 bytes.
Leesfout met status 0xc00000b5 op offset 0x40f6a41000 voor 0x10000 bytes.
Er zijn beschadigde clusters in bestand 7890
met naam \SYSTEM~1\{26CAF~1 vervangen.
199152 bestanden verwerkt. De controle van bestandsgegevens is voltooid.
Vrije ruimte controleren (stap 5 van 5)...
115273085 vrije clusters verwerkt. De controle op vrije schijfruimte is voltooid.
4 beschadigde clusters toevoegen aan het bestand met
beschadigde clusters.
Fouten in de volumebitmap herstellen.
Het bestandssysteem is hersteld.

543808511 kB totale schijfruimte.
82295384 kB in 163888 bestanden.
104328 kB in 31469 indexen.
16 kB in beschadigde sectoren.
316455 kB in gebruik door het systeem.
Het logboekbestand neemt 65536 kB in beslag.
461092328 kB beschikbaar op schijf.

4096 bytes per cluster
135952127 clusters in totaal op schijf
115273082 clusters beschikbaar op schijf
..................
.............

Bijlagen

Heb nog steeds problemen met het vastlopen van de computer. Ik vermoed nog steeds de harde schijf. Ik ben er in geslaagd een full backup te nemen van mijn harde schijf.
Ik ben nu van plan om deze schijf eens grondig te testen.

harde schijf bleef maar voor problemen zorgen en is vervangen door MEDION.
oorspronkelijke schrijf was SAMSUNG SpinPoint M8, HN-M101MBB (1TB) en werd vervangen door
Seagate Barracuda 7200.14, ST1000DM003 (1TB)
waarschijnlijk zelfde schijf (mits updates) daar Samsung(schijven handel) overgenomen werd door Seagate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan