Opstart Problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dahde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Berichten
1
Hallo,

Ik zit met een probleem. Om mijn pc op te kunnen starten moet ik meerdere malen de pc resetten voor dat er wat gebeurd. kleine uitleg.

Als ik op de power button van me pc druk dan gaan de fans draaien en de LED's gaan ook aan tot zover gaat alles goed. Maar wat er niet gebeurd is dat ik beeld krijg, pas na een aantal keren op de reset button te hebben gedrukt zie je dat het beeldscherm signaal binnen krijgt van de pc en dan start hij gewoon op. Het erge is dat als hij eenmaal aanstaat er niks meer aan de hand is en ik alles gewoon kan doen ( ook 3D-mark banche mark waar ik de normale temperaturen haal en score van voor de problemen ) .

Mijn spec,

CPU: AMD FX-8120 overgeclock naar 4 Ghz ( draaid al 2 jaar perfect zonder problemen )
CPU cooler : Zalman CNPS11X
2x Corsair 8 GB DDR3-1600 kit ( 4x4 GB )
GPU: Nvidia GTX 760
PSU: Cooler Master GX 750Watt
Motherboard : Asrock 970 extreme 3
Case: Zalman Z11
HDD / SSD :
2x 120 GB Kingston Hyperx SSD
1x Western digital 500GB 7200 RPM

Software is Win 7 Prof SP1 ( Legaal )

Moederbord, Ram en CPU+koeler zijn van Mei 2013
GPU is van Sept 2014
HDD/SSD zijn van 2013 en 2014
Case + PSU zijn van Jan 2016

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Mvg,

Davy Hendriks
 
Welkom.

Het 3 Volt BIOS batterijtje kan bijna leeg zijn?

Als het sneller is ingesteld van 3.1 naar 4 dan is het aan te raden om dat eerst weer terug te zetten naar normaal. Een processor kan versleten raken en die instellingen niet meer aankunnen.

Daarna zou ik proberen om dingen uit te bouwen voor probleemoplossing. Door allerlei defecte hardware kan een computer weigeren om nog op te starten. Zelf heb ik het meermalen gehad met een netwerkkaart. Soms hoor je een aantal piepjes voor foutaanduiding en bij een andere fout gebeurt er helemaal niets.
 
Hallo

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/PC-4-di...410797?hash=item25a90423ed:g:ziAAAOSwLVZVkkZw

Kan helpen om foutdiagnose te stellen , en kost 2X niks ...

Uiteraard dient het motherboard dan een pci slot te bezitten ...

" overgeclock naar 4 Ghz " --> hier had ik over gelezen ... alvorens te antwoorden ... anderen die dit lezen kunnen ook baat hebben met diag card .

Volg eerder gegeven tip , en stel de clock freq in die deze c.p.u. volgens zijn spec. aan kan.


Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan