Opstart schijf maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaniH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaniH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Hallo,

Ik ben heb een jaar geleden een pc gekocht en heb toen ook de hardeschijf van mijn laptop daar ingedaan.
Maar ik zit nu met een probleem:

http://gyazo.com/2325557db6e42ece3176bf0485c4e547

Bij de C: Schijf staat: Inorde (Opstarten, Wisselbestand .... etc

Dat moet ik ook bij de X: Schijf hebben maar hoe doe ik dit?

Help me alstublieft

Mvg

waarvoor gebruik je de X schijf? gewoon als data schijf? aangezien het dan klopt zoals het is
die waardes worden alleen aangepast als je wat anders met je schijf doet (er bijvoorbeeld vanaf opstarten)

je hebt je windows gewoon op de C schijf staan en daarom geef hij dat dus ook aan :)
ik heb mijn boot op een andere schijf staan (had eerder multiboot windows 7/8 dus zodoende dat dat op een andere schijf staat)

schijven.jpg

Laatst bewerkt:
@DaniH, welkom bij de Helpmij!
Je wisselbestand kan maar op één schijf. Waarom zou je de X-schijf óók als wisselbestandschijf willen hebben / wat is volgens jou de meerwaarde ervan? Je kunt het wisselbestand wel verplaatsen van C naar X als je dat lollig zou vinden.

Laatst bewerkt:
Nee ik wil de X schijf weer in mijn laptop doen maar daar is die Opstarten voornodig anders pakt hij die schijf niet.

@DaniH, welkom bij de Helpmij!
Je wisselbestand kan maar op één schijf. Waarom zou je de X-schijf óók als wisselbestandschijf willen hebben / wat is volgens jou de meerwaarde ervan? Je kunt het wisselbestand wel verplaatsen van C naar X als je dat lollig zou vinden.

Nee dat was gewoon een voorbeeld maar ik moet Opstarten bij de X schijf hebben

Zet Windows dan ook op die schijf; exclusief of als dual-boot. In het laatste geval krijg je wel 2 wisselbestanden, 1 op C en 1 op X.

Die opmerking over dat niet pakken begrijp ik niet. Als jij die schijf in de laptop hangt en je installeert er Windows op, dan komt het vanzelf goed. Windows installeren op een desktop en vervolgens die geïnstalleerde versie qua hdd overzetten naar laptop? Forget it.

Laatst bewerkt:
Zet Windows dan ook op die schijf; exclusief of als dual-boot. In het laatste geval krijg je wel 2 wisselbestanden, 1 op C en 1 op X.

Die opmerking over dat niet pakken begrijp ik niet. Als jij die schijf in de laptop hangt en je installeert er Windows op, dan komt het vanzelf goed. Windows installeren op een desktop en vervolgens die geïnstalleerde versie qua hdd overzetten naar laptop? Forget it.

Oh dat probeerde ik dus maar nu snap ik het bedankt!

Even voor jouw beeldvorming en begrip:

je installeert Windows op een schijf die in een desktop zit. Tijdens de installatie 'kijkt' en 'installeert' Windows zichzelf, maar óók de aangetroffen HARDWARE; videokaart, chipset, geluidskaart, monitor, toetsenbord, muis en andere randapparatuur, zodat het e.e.a. met Windows kan 'samenwerken'.
Vervolgens haal je de schijf eruit en plaatst 'm in een laptop. In die laptop zit een ANDERE; videokaart, chipset, geluidskaart, monitor, toetsenbord, muis en andere randapparatuur.
Wat denk je, zal dat werken..........?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan