opstart schijf voor toshiba alu externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

joroma

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Mijn computer herkent de exteren schijf niet meer en ik heb geen opstart diskette meer. Toshiba gebeld, wordt niet meer geleverd en ook de drive niet meer, wel een manual, maar heb ik niets aan.
De usb bush ziet 'm nu als een onbekend in schijfbeheer. En bij apparaten staat een vraagteken, die heb ik verwijderd in de hoop op een autmatisch herstel. Maar dat lukte niet.
Is dit o.e.o.a. manier nog te fixen?

HDD = type PX1396E-3T01

Laatst bewerkt:
Als meerdere pc's de HDD niet meer herkennen is het einde verhaal. Gelukkig heb je van alle data een backup, zoals dat hoort...;).

Hoor je de HDD nog wel opspinnen wanneer je deze inschakelt? Is het lampje blauw of rood? Als deze rood blijft na het opspinnen is het niet goed.

Je kunt de HDD ook eruit halen en in een pc bouwen. Het kan zijn dat de controller van de case die de interne HDD verbindt met de USB-aankoppeling niet goed is.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, ik heb die externe HDD zelf ook (de 500GB versie;)).

Aan allen die mij helpen:
I.v.m. de aanschaf van een nieuwe computer heb ik mijn senioren handen vol aan het inregelen.
De harddisk heb ik nu geformatteerd en kan nu weer een letter toewijzen.
Een volgende stap is het proberen te recoveren van alle Donald Duck jaargangen en vele andere stripweekbladen.
Ik wil u graag bedanken en dit topic even sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan