Opstart-stem

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo beste mensen ik heb een vraag.

Telkens als ik de pc opstart ik heb windows XP home edtion nederlandse versie, zegt hij: "power on self capt, computer now booting from operating system."
Dit is geen foutmelding maar iets wat er al was vanaf het begin. Ik heb alle windows geluiden kunnen aaanpassen, dwz alle geluidsschema's maar dit niet. Ik wil dus die vrouwen -stem kwijt hoe doe ik dat?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groeten.

:thumb:

Dat zit in je bios, je kan dit ook uitzetten.
Als je niet weet wat je bios is of hoe je erin kan komen kan je het misschien beter zo laten of dat een ander het even voor je doet.

Er moet altijd een eerste keer zijn. Als je ooit van cdrom op wilt starten heb je dat probleem ook.

Start op en let goed op wat er voorbij komt om in de setup van de bios te komen.
Meestal moet je del indrukken.
Nu ga je op je gemak eens bladeren en kijken.
NIETS veranderen. Tenzij je heel duidelijk ziet dat 'dat' de vrouwenstem geeft.
Kijken kun je altijd en het is nog leerzaam ook.

Is er nog niets duidelijk dan kun je altijd nog het type moederbord opgeven. Misschien weet iemand anders het dan wel.

Eigenlijk zou je vraag bij hardware moeten staan.

Advanced Bios features en dan de Spaech POST Reporter op disabled zetten. Deze aardige dame spreekt zelfs niet eens altijd de waarheid. Ze beweert dat mijn CPU overklockt is......:confused:

Geplaatst door mumzel
Advanced Bios features en dan de Spaech POST Reporter op disabled zetten. Deze aardige dame spreekt zelfs niet eens altijd de waarheid. Ze beweert dat mijn CPU overklockt is......:confused:

Ik heb met hartkloppingen in BIOS gezeten, maar bij Advanced Bios features staat geen 'speach post reporte' of iets in die geest.

Weten jullie nu wellicht raad, om die irritante stem kwijt te raken.

Groeten babybox

Iedere bios ziet er weer anders uit.
Je kunt het beste de firma van het motherboard opgeven en het type.
Weet je dat niet, download dan DrHardware of Aida.
Kun je via Google wel vinden.
Deze geven je haarfijn op wat je in huis hebt.

moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)

CPU Aanduiding Northwood, A80532

Moederbordnaam Asus P4PE

Veld Waarde
BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.0
Award BIOS Boodschap ASUS P4PE ACPI BIOS Revision 1002
Datum Systeem BIOS 10/28/02
Datum Video BIOS 10/31/02

Ik hoop dat dit goed is?!

Ik zal zelf ook eens moeten kijken wat ik heb :cool:
Je omschrijving is in ieder geval goed.

Geplaatst door Elisa
Ik zal zelf ook eens moeten kijken wat ik heb :cool:
Je omschrijving is in ieder geval goed.

Bedankt alvast:

Hier heb je nog wat meer informatie:
CPU Type Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)

Moederbordnaam Asus P4PE (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset Intel Brookdale i845PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (10/28/02)

Wellicht dat dit nog iets bijdraagt

Zit er geen boekje bij waar het precies in staat? Je kan rustig alle items in het BIOS bekijken zolang je maar niks veranderd :)

Geplaatst door BrEeZeR
Zit er geen boekje bij waar het precies in staat? Je kan rustig alle items in het BIOS bekijken zolang je maar niks veranderd :)

In het boekje staat over van alles en nog wat maar niets over een voice of speech , sound of wat dan ook, laat staan women's voice:D

ASUS Post Reporter
During the computer POST (Power On Self-Test), ASUS POST Reporter provides friendly voice warnings through internal or external speaker, clearly explaining system errors for quick and easy optimization. The bundled Winbond Voice Editor software allows uses to add customized system voice warnings and multi-language support.

Hier een nederlandse verhandeling over de post reporter.

'Zoek eens in je bios naar 'speech post reporter' of 'asus post reporter' of zoiets. Zit waarschijnlijk onder 'i/o device configuration'. Je vindt het zeker en vast in de handleiding.'

Alle info op het net wijst toch in de richting van je BIOS om die stem uit te schakelen:)

Geplaatst door mumzel
ASUS Post Reporter
During the computer POST (Power On Self-Test), ASUS POST Reporter provides friendly voice warnings through internal or external speaker, clearly explaining system errors for quick and easy optimization. The bundled Winbond Voice Editor software allows uses to add customized system voice warnings and multi-language support.

Hier een nederlandse verhandeling over de post reporter.

'Zoek eens in je bios naar 'speech post reporter' of 'asus post reporter' of zoiets. Zit waarschijnlijk onder 'i/o device configuration'. Je vindt het zeker en vast in de handleiding.'

Alle info op het net wijst toch in de richting van je BIOS om die stem uit te schakelen:)

:thumb: Ja dat is het. Ik hoor nou die stem niet meer.

Nog een vraagje, als ik windows er ooit weer opnieuw opzet moet ik dit dan opnieuw doen. Of is dit definitief, anders bewaar ik dit op papier.

babybox

Als je de BIOS optie hebt gebruikt moet dat blijvend zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan