Opstart/systeemherstel usb stick maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariner

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Ik wil op mijn pas aangeschafte netbook van een USB 2 flash drive een opstart/systeemherstel "schijf" maken.
Kan dit en zo ja hoe?
Weet iemand links waar dit staat?
Netbook PackardBell met Windows 7. Geen opt. drive.
mariner:confused:

Bedankt,
ik heb een USB flash stick. En daar staat software op (U3), dus als ik ga formateren verdwijnt dat(waarschijnlijk).
Ik moet die site nog ff bestuderen, vordat ik allles wis.
mariner

Ik heb het getracht te downloaden, maar onder windows 7 lukt dit niet, of het exe bestand werkt niet onder windows 7.

Iemand nog een idee?:eek:
mariner

Ik heb nog verder gezocht naar die HP format tool. Het blijkt dat je dan ook nog eens een floppy (wie heeft die nu nog?)en opstart disk van windows nodig hebt.
Ik heb alleen de beschikking over een MAC book pro en een Netbook ( zonder floppy drive of opt drive)onder windows 7.

mariner:rolleyes:

Het gebruik van een U3-stick is wat tricky. Het beste kun je voor jouw doeleinden een 'normale' USB-stick gebruiken.

Ik heb ter controle van het geheel het bestand gedownload en geinstalleerd en alles gaat goed. Ik werk zelf ook onder Windows 7.
Het dos-bestand heb ik voor je op http://www.silkcom.nl/dos/dos.zip geplaatst. Deze moet je uitpakken op de harde schijf (Netbook).

ok bedankt,
ik heb dat dos bestand gedl en staat nu op harde schijf netbook.
Maar hoe nu verder?
Kopieren naar een usb stick? En is die dan bootable?

mariner

Pak de DOS-bestand uit in een aparte map op de netbook, bijv. "C:\DOS"
Vervolgens de USB-stick in de USB-poort van je netbook plaatsen.
Daarna de HP-utility opstarten, de USB-stick wordt dan automatisch herkend in het bovenste vak "Device".
Klik op "File system" en kies hierbij "FAT" (niet FAT32)
Vul de "Volume label" voor je USB-stick in met een zelf verzonnen naam.
Klik op "Quick Format"
Klik op "Create a DOS startup disk"
Klik op "using DOS system files located at:" en kies bij de "..." de juiste locatie waar je de DOS-bestanden hebt uitgepakt, bijv. "C:\DOS".
Als laatste klik je op "Start".

Nadat de USB-stick is geformatteerd, worden de DOS-systeembestanden overgezet op je USB-stick.
Laat de USB-stick in je netbook.

Voor het installeren van een nieuw operating systeem waarbij je de USB-stick wil gebruiken als "opstart diskette", moet je eerst in je BIOS de opstartvolgorde veranderen. Hoe je in de BIOS komt, staat uitgelegd in de handleiding van je netbook. De eerste opstart moet dan verwijzen naar je USB-stick.

Start de netbook opnieuw op en deze zal dan opstarten vanuit je USB-stick, de gegevens op je harde schijf worden daarbij niet verwijderd.

Als je een nieuw operating systeem wil installeren, raad ik aan om je eigen gegevens eerst op een dvd of andere harde schijf of USB-stick te bewaren en daarna de harde schijf van je netbook volledig schoon te maken.

Suc6

OK bedankt,
zal het gaan proberen, tzt.
Ik heb nu een ander probleem dat eerst opgelost moet worden voordat ik aan een recover usb stick ga beginnen.
Heb een netbook (Packard Bell dot m/u) pas 3 dagen geleden gekocht.
Windows 7 voorgeinstalleerd. Het opzetten lukte allemaal probleemloos.
Echter nu ik een 1e windows update moest uitvoeren blijft hetbook hangen na herinstallatie.Krijg een eeuwig durende melding van:
windows systeem aan het configureren. Computer niet uitzetten.

Kan alleen nog een recovery instal doen via Packard Bell recovery manager, alles weer terug gezet naar fabrieks instellingen en op nieuw geinstalleerd. Verliep probleemloos. Echter weer na een nieuwe win update/herstart het zelfde probleem.
Packard Bell support gebeld en die wijzen naar Microsoft.
Microsoft gebeld maar die zegt dat bij een pc met voorgeinstalleerde software je bij de fabrikant (Packard Bell) moet zijn.
Ook via de online support van Microsoft krijg je zodra het woord OEM valt te zien dat je de fabrikant moet bellen.
Maar die verwijst weer naar MS zodra ik ze het probleem had uitgelegd.

mariner

Hoi !

In dit geval heeft @Microsoft gelijk: een z.g. OEM-installatie is volledig de verantwoording van de systeembouwer, in jouw geval dus Packard-Hell.

De typefout in de naam is niet toevallig: het is qua service de slechtste firma die ik de afgelopen 10 jaar heb meegemaakt.

Maar: in principe heb jij daar niet mee te maken: de verantwoordelijke is je leverancier !

Als je na 2 x proberen nog niet kunt updaten zonder een systeemcrash is er iets aan de hand met dat netbook: dus als de wiedeweerga terug naar de leverancier en garantie claimen.

Greetz,

Harry.

Ja, dat ga ik ook doen zodra ik van vakantie terug ben. Als ik nu ermee naar de leverancier ga kan ik het netbook niet meenemen. Is dan zeker nog niet gemaakt voor dat ik weg moet. En ik wil het juist tijdens vakanties gaan gebruiken.
En zolang ik maar geen updates uitvoer kan dat ook.
mariner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan