Opstart vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

elrosso

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Goededag,

Mijn computer werkt op dit moment redelijk goed. Alleen als ik opstart komt mijn bureaublad in beeld, met start knop en balk. Daarna duurt het best lang voordat hij volledig opgestart is. Het duurt zeer lang voordat de pictogrammen in mijn taakbalk komen te staan. Waaronder mijn virusscanner.

Weet iemand hoe ik de opstart kan versnellen?

Defragmenteren, CCleaner eens laten scannen. Met ccleaner kan je ook zien welke programma's er allemaal gestart worden bij het opstarten. Hoe meer dit er zijn hoe langer het duurt eer je daadwerkelijk kan "beginnen" werken met je computer. Dikwijls is het bij veel van deze programma's niet noodzakelijk dat ze automatisch gestart worden, Bij mij zijn er dat bijvoorbeeld 8, maar ik heb bij sommige pc's al een lijst gezien van meer dan 30 toepassingen, en dan duurt het inderdaad lang eer je volledig opgestart bent.

ook kan je via msconfig overbodige softwaren uit zeten.
denk aan limewire die auto start ,of andere dingen.
zet niet te veel uit want firewall en virus scan moet mee starten :D

ook kan je via msconfig overbodige softwaren uit zeten.
denk aan limewire die auto start ,of andere dingen.
zet niet te veel uit want firewall en virus scan moet mee starten :D

Inderdaad:

Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ msconfig -> enter -> tabblad opstarten. Daar zie je (bijna) alle programma's die mee worden opgestart.

Ga eens naar de website:

http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Daar kun je middels de zoekfunctie de afkortingen van de programma's in de lijst opzoeken, en nagaan of ze cruciaal zijn of niet. Bepaal zelf of je de niet-cruciale programma's nodig hebt of niet, en zet zoveel mogelijk uit. Een voorbeeld is de programma's die beginnen met hp...
Dit zijn hulpprogramma's van Hewlett Packard printers die je zonder problemen kunt uitzetten, je gaat er echt niet slechter van printen, maar het kost wel allemaal kostbaar geheugen.

Wees niet bang, de programma's worden niet uit de lijst verwijderd, je kan ze altijd weer aanzetten. Let er wel op dat je je virusscanner niet uit zet.

Geen echte verbetering. Ondanks dat er nog maar een paar vinkjes aanstaan.

Iemand nog een andere oplossing?

Misschien ff Checken op Virussen of Spyware of een of ander gevaar,:eek: In iedergeval met je virusscanner. Als je geen Anti-spyware programma hebt raad ik je dit aan Ad-aware en Spybot :D

Draai je toevallig Norton Internet Security of de tegenhanger van McAfee?? Dit zijn pakketten die werkelijk alles dichttimmeren, de hele dag alles aan het checken zijn en dus bakken vol met geheugen MB's verslinden. Tot nu toe heb ik hier alleen maar trage computers van gezien, en de vraag is of je het echt nodig hebt (er zijn vele andere oplossingen).

Draai je toevallig Norton Internet Security of de tegenhanger van McAfee?? Dit zijn pakketten die werkelijk alles dichttimmeren, de hele dag alles aan het checken zijn en dus bakken vol met geheugen MB's verslinden. Tot nu toe heb ik hier alleen maar trage computers van gezien, en de vraag is of je het echt nodig hebt (er zijn vele andere oplossingen).

Ik heb al geruime tijd afscheid genomen van Norton. Voor mij was dat meer een virus. Ik draai Avast. Kan dit de oorzaak zijn? Terwijl op mijn andere computer met dezelfde configuratie alles perfect snel opstart.

Lijkt me niet dat dat dan de oorzaak is. Wellicht hebben anderen nog ideeën?

processen

hallo,

je hebt al een aantal dingen geprobeerd zie ik, en ik wou dit nog even toevoegen:

kijk eens bij taakbeheer als je ctrl-alt-del toetst, en kijk bij processen. kijk of er rare processen draaien, processen die je niet kent. alleen van jouw gebruiker afsluiten, niet systeemprocessen afsluiten.

ik hoop dat dit helpt

zoekfuntie

Defragmenteren, CCleaner eens laten scannen. Met ccleaner kan je ook zien welke programma's er allemaal gestart worden bij het opstarten. Hoe meer dit er zijn hoe langer het duurt eer je daadwerkelijk kan "beginnen" werken met je computer. Dikwijls is het bij veel van deze programma's niet noodzakelijk dat ze automatisch gestart worden, Bij mij zijn er dat bijvoorbeeld 8, maar ik heb bij sommige pc's al een lijst gezien van meer dan 30 toepassingen, en dan duurt het inderdaad lang eer je volledig opgestart bent.
Goede morgen,
Ik lees jouw advies Ik heb een soort gelijk probleem. het opstarten duurt lang en men zegt dat door het aan hebben staan van té veel programma als je opstart de zoekfunctie ook of weigert of heel traag is. Is dit mogelijk en hoe kan ik in Ccleaner zien welke programma's aangevinkt zijn en dus geopend worden als ik opstart ?
Vast bedankt
m.vr.gr.
Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan