opstart vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebekka

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
ik heb sinds een tijdje een nieuwe laptop met vista. nu is het elke keer als ik opstart zo dat het beeld verschijnt, weer even zwart wordt, weer verschijnt, zwart word en dan uiteindelijk is alles geladen en kan ik beginnen...
vrij irritant en ik weet dus niet of dit te maken heeft met windows vista of dat het aan mijn laptop ligt.
nu zit ik achter mijn oude laptop met windows xp en zodra ik mij aangemeld heb, kan ik gelijk aan het werk..

weet iemand wat dit is en waar het aan ligt??

per ongeluk een HP ?
ja? dan een bekend probleem waar HP nog steeds gn oplossing voor heeft ...

Het zwart worden van dat beeldscherm, is dat tijdens het opstarten van windows of na het opstarten van windows?

grafische drivers up 2 date?

het is inderdaad een HP...

het gebeurt nadat het bureaublad verschijnt, dan verdwijnt hij weer, verschijnt hij weer... dat gebeurt ook als hij in de slaapstand heeft gestaan.. erg irritant, maar er kan dus niks aan gedaan worden :(

Slechts 1 ding geloof ik: updates voor je videokaart in de gaten houden...

tja, het gebeurt ook enkel bij vista ... ik heb het nog even nagevraagd, en men onderzoekt het nog steeds... ik zou eens naar de supportlijn bellen of er ondertussen al een patch is voor dat opstart-zwart-wachten probleem (soms duurt het wel even eer het bureaublad verschijnt ...)

dus als ik vista er af haal en er weer xp op zet, moet het opgelost zijn?
ben toch al niet erg tevreden over vista... vind het alleen zo'n werk om alles er weer af te gooien en er opnieuw op te zetten :confused:

Rek er een dagje voor uit en dat komt goed. Je kan eventueel al voorbereidend werk doen met behulp van: nlite, dan duurt het installeren van windows zelf al minder lang omdatje minder zelf moet doen op het moment zelf.

maak vooraleerst de herstelmedia aan van je laptop , deze cd's later bestellen kost vrij veel geld ...

je hebt ook een USB legacy floppydrive (een die werkt zonder drivers) en dus ook in het bios wordt gevonden, voor de sata drivers van je moederbord te laden (F6) bij het installeren van windows XP.

voor de rest ! veel succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan