Opstart W98 tot bureaublad !

Status
Niet open voor verdere reacties.

hameleers

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Geachte heer/mevrouw,

Mijn PC start op totdat het bureaublad verschijnt. Er zijn echter geen werkbalken zichtbaar, wel de bewegende muiswijzer.

Ik kom totaal niet verder (geen explorer of wat danook)en kan ook via de rechtermuisklik niet de eigenschappen van het bureaublad benaderen.

Wie kan me een hint geven zodat er weer een werkbalk of wat danook verschijnt ?

Groet Ger Hameleers

Ik heb het idee dat Win 98 beschadigd is.
Probeer te booten vanaf W98 cd-rom ( mits het in de BIOS goed staat ) en laat windows rep. met behoud van instellingen.

Heb je wel Windows98??

Als de PC is opgestart druk dan eens op de WIN-toets (tussen linker CTRL en ALT toets) Komt het startmenu dan wel tevoorschijn?

Als je opstart in de veilige modus (Voordat Windows opgestart wordt paar keer op F5 drukken) zie je dan wel alles?

Opstart W98 tot bureaublad

Hoi,

Het betretf W98 SE.
Ik kan geen enkel optie behalve muisaangever en ctrl/alt /del tevoorschijn toveren. Het venster bij ctrl/alt/del is blanco, er is niets om af te sluiten.

Bedoelen jullie met booten W98 opnieuw installeren, dit is namelijk al gebeurd zonder resultaat. Hij start dan gewoon weer door tot het bureaublad echter zonder iets anders weer te geven.

Is format c: misschien de juiste oplossing !

Hij start op in de veilige modus tot het bureaublad maar geeft ook hier geen enkele werkbalk weer. In de veilige modus kun je ook alleen maar de muisaanwijzer bewegen. Geen enkele andere mogelijkheid werkt !

Groet Ger Hameleers

booten = opstarten

Als je Windows ook al over de bestaande installatie hebt geïnstalleerd zonder resultaat zie ik het verder somber in, herstellen enz. gaat dus kennelijk niet.

Start op via diskette of in de DOS-modus en stel alle documenten enz. veilig. Daarna formatteren en Windows opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan