opstartdiskette 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmuijtjens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
hoi,

ik heb een vraag. mijn pc met windows 2000 is besmet geraakt met worm_mabutu.a, deze heeft ervoor gezorgd dat ik mijn pc niet meer kan opstarten. voor dat hij opstart, krijg ik een melding met kan windows 2000 niet opstarten omdat het volgende bestand niet gevonden kan worden of er niet meer op staat: <windows 2000 root>\system 32\ ntoskrnl.exe.

Waar kan ik een opstartdiskette vinden??? Of wie weet een andere oplossing???

groetjes Jan:(

windows 2000

ik heb het geprobeerd erkent de disk niet we hebben windows 2000 prof kan je niet iets duidelijker zijn in wat ik moet hebben

groeten jan

Opstarten vanaf de Win200 cd-rom heeft, hetzelfde effect als opstarten vanaf de Win2000 opstart floppy's(4 stuks).
Opstarten vanaf de Win2000 cd-rom gaat een stuk sneller.;)

windows 2000

ik heb bij bootdisk wiindows 2000 prof gevonden en er staat moet je 4 diskette hebben maar als ik die plaats zegt hij error heb ik wel de goede gepakt of heb ik iets verkeerd gedaan graag advies als het kan

groeten jan

nu ik heb de 4 diskette op de computer kunnen laten draaien hij werkte en toen moest ik herstarten en zegt hij besturingssysteem ontbreekt hoe kan ik dat oplossen
de 4 diskette die werkte op de computer install dan maar met rebooten zegt hij dat.

groeten jan

Als ik het goed begrijp start je met de 4 floppy's op en laat je de setup beginnen?
Daarna start ie op en gaat ie niet door met de setup?

de vier diskette die doe het en dan zegt hij repair en of met cd rom ik heb daar geen cd rom van en dan zegt hij rebooten en dan start hij op en krijg die te zien
\system 32\ ntoskrnl.exe. of besturingssysteem ontbreekt.

groeten jan

Ik denk dat het lastig repareren wordt, zonder Win2000 cd-rom.:confused:

ik heb wel de cd rom van windows 98 daar heb ik de opstart diskette van maar er is nog een probleem de cd
rom doet het volgens mij niet meer.
kan ik het niet via diskette doen de cd rom van 98 dan overzetten op diskette

groeten jan

Geplaatst door janmuijtjens
ik heb wel de cd rom van windows 98 daar heb ik de opstart diskette van maar er is nog een probleem de cd
rom doet het volgens mij niet meer.
kan ik het niet via diskette doen de cd rom van 98 dan overzetten op diskette
Het lijkt me lastig om Windows 2000 te gaan repareren met een Windows 98(se) cd-rom.
Dat gaat dus niet.
Windows 2000 is op NT basis en Windows 98(se) niet.

Hoi Jan, je kan je pc toch gewoon opstarten met een win98 opstartdikette, je hoeft toch niet perzee een opstartdikette te hebben van win 2000.

Groeten Sjaak

hoi weten we geen andere oplossing of kan ik ergens windows 2000 er van halen en die op diskette zetten

groeten jan

Geplaatst door jeckel
Hoi Jan, je kan je pc toch gewoon opstarten met een win98 opstartdikette, je hoeft toch niet perzee een opstartdikette te hebben van win 2000.
De installatie moet gerepareerd worden.
Dan heb je niks aan een Win98 opstartfloppy, daarbij als de hardeschijf als NTFS is, bereik je de schijf gewoon niet vanuit Dos.

hoi weten we geen andere oplossing of kan ik ergens windows 2000 er van halen en die op diskette zetten
Voor Windows 2000 heb je licentie nodig, dus je kunt hem niet zomaar(legaal) ergens vandaan halen.

oke als ik de cd rom heb van windows 2000 kan ik die dan opzetten diskette voor hem te installeren kan dat wel. ik weet wel iemand wie die heeft windows 2000 thuis liggen dan zou het wel kunnen toch cd rom van windows 2000 op disketten zetten?

groeten jan

hoi ik had hem zover gekregen door eerst xp cd rom te laten draaien bij opstarten deze eruit gehaald en toen weer overnieuw laten starten en toen kwam windows 2000 weer te voorschijn nu krijg ik dit te zien

kernel-stack-inpage-error
bezig met starten van fysieke geheugendump
weet daar ieman een oplossing voor?

groeten jan

Makeboot

Als je een windows 2000 installeer CD hebt dan zit er op de cd een map dat heet Bootdisk
Ga daarin en klik dan op het item MAKEBOOT het vraagt naar welk station je het wilt kopieren schrijf dan A: Het kan ook het geval zijn dat je het op MAKEBT32 moet doen als die ook in die map zit
Als je die CD niet hebt dan moet je me het ff laten weten dan stuur ik het naar je toe gecomprimeerd natuurlijk anders wordt ie niet toe gelaten door de beveiliging
Groetjes James:D

Welkom,

Gelieve voor het beantwoorden van topics te kijken naar de begin datum.

Topics uit 2004 mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan