opstartdiskette windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

hgro01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2002
Mijn computer leest wel de opstartdiskette van windows 95, maar de cd-rom wordt niet gevonden. Hoe moet ik nu verder.
Kan ik deze computer nu nooit meer gebruiken.

Win95 en opstart diskette.

Heeft Win 95 niet een DOS basis nodig?

Het is lang geleden dat ik Win95 geinstalleerd heb maar Win 95 heeft een DOS versie als basis nodig.

Daarna dien je de cd rom drivers te installeren (die je eventueel idd. van de win98 diskette kunt halen.)

Lekkere Kwal bedoeld dat ook waarschijnlijk.

Dos 6.22 heeft minimaal 3 diskette's nodig dus ik vraag me af of je genoeg hebt aan die ene Win95 opstart diskette.

Maar nogmaals het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik Win95 geinstalleerd heb.

Suc6

Nee tron, Windows 95 bevat al zelf DOS (namelijk versie 7.00). Voor de oudere versies (<3.11) had je wel een DOS basis nodig, misschien dat je het daarmee verward.

Ik denk alleen dat die Win95 diskette de cd-romspeler niet goed herkent en dat dat in de Win98 bootflop opgelost is (bevat een veel betere cd-rom driver).

CD rom driver, Win 95 en opstart flop

Hmm, je hebt gelijk als je zegt dat de win 98 bootflop een betere cd rom driver heeft maar dat windows 95 direct van de cd rom geinstalleerd kan worden (na de noodzakelijke opstart bestanden van de bootflop natuurlijk) daar kan ik me niets van herinneren.

Dos 7.0 ken ik niet maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je geen gelijk hebt.

Ik weet wel nog dat ik op een win 95 machine (met een primitieve USB ondersteuning) kon opstarten in een zuivere DOS 6.22 omgeving.

Wat ik wel weet is dat WIN 95 werkt na de installatie van DOS 6.22 en dat je drivers van de cd rom speler van de bootflop van Win 98 kan halen.

Ook heb ik meegemaakt dat sommige oudere merken Cd Rom Spelers niet overweg kunnen met de win 98 drivers.

De orginele CD rom driver van de fabrikant was soms een vereiste om de cd rom speler te laten herkennen.

Ik zou je dankbaar zijn indien je me kunt vertellen waar DOS 7.0 op de Win 95 CD rom staat.

Grtz.

DOS 7.0 staat niet 'los' op de cd, hij installeert het gewoon erbij (net zoals Windows 98 doet).

Maar het feit dat jij vroeger in 6.22 kon opstarten kwam doordat 6.22 al op die pc stond toen je windows 95 installeerde. Als je Windows95 op een lege schijf installeert (wat ik zo vaak gedaan heb), dan kan je niet in 6.22 opstarten.

Tik in de DOS prompt van Win95 of 95 eens ver in en dan vertelt hij welke DOS versie hij heeft. (doe dit wel in real-mode dos, niet vanuit de dos prompt in windows zelf).

Het lukt nu wel met de opstartdiskette windows 95 te installeren, maar tijdens de installatie kan ik met de muis niets aanvinken. Na de installatie werkt de muis ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan