Opstartdiskette Windows 98 ook bruikbaar voor Windows XP Prof.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik ga van de week Windows XP Prof. installeren maar nu lees ik overal dat als je je CD-Rom niet kan laten opstarten in bios dat moet veranderen door de volgorde te veranderen van booting. Nu vind ik dat een beetje eng om dat te doen. Het schijnt dus ook met een opstartdiskette te kunnen. Mijn vraag: ik heb een windows 98 opstartdiskette, kan ik die ook gebruiken voor windows xp Prof.?

Die diskette kun je ook gebruiken. Maar dan moet je ook weer zorgen dat je pc van A opstart, dus moet je misschien toch ook weer de volgorde veranderen.

Als je in Dos bent (via de opstartdiskette) moet je het volgende doen.

Ga dan via dos naar de cd > zoek naar i386 > winnt

als je hier install geeft zal hij installeren

Die 6 diskettes zijn nodig als je cd niet zelfstartend blijkt te zijn. Deze zijn dan nodig vooraf aan de installatie.

Ook hierbij moet je pc van A kunnen starten. Misschien dat hij al zo ingesteld staat, dat kun je testen door een diskette in je a-drive te doen en op te starten. Krijg je geen windows maar een foutmelding, dan weet je dat je pc eerst van A start. Anders moet je toch in het Bios de volgorde nog aanpassen.

Ik kan die (6?) diskettes niet (meer?) vinden op het aangegeven adres.

Ik heb het probleem dat mijn RAID controller waarschijnlijk de geest heeft gegeven en ik mijn HD niet meer kan bereiken. C: zie ik al helemaal niet en mijn D en E schijf zie ik wel maar kan daar niets vanaf halen. Wie kan mij helpen? Bijkomend probleem is dat ik nu werk van een computer bij een kennis die over 24 uur gaat verhuizen en daardoor pas weer over ca. 6 weken het net op kan. Dus hopelijk vandaag nog een antwoord.

Alvast bedankt,

Dutch

Geplaatst door erwin32

Waarom in godsnaam 6 diskette's? Ik heb ze braaf geinstalleerd maar waarom 6, hoe gaat het dan verder in zijn werk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan