Opstartdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenic

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Beste Helpmij-ers,

Zojuist ben ik begonnen met het formatteren van een laptop. Dit is inmiddels afgerond, echter lukt het niet de cd-rom aan de praat te krijgen. Deze heb ik uiteraard nodig om Win98 vanaf cd-rom te installeren. Nu heb ik al verschillende bootdisks en opstartdikskettes geprobeerd, maar deze werken niet. Dit komt omdat er of alleen de floppydrive actief kan zijn, of alleen de cd-rom drive (swappable). Wanneer ik dus vanaf disk opstart, start hij keurig op echter laad hij niet de benodigde 'mscdex' omdat hij de cd drive niet kan vinden!
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Bedankt voor een reactie!

Dat heb ik reeds gedaan, echter blijf ik tegen het eerder genoemde probleem aanlopen...

N\Alien,

Ook dat had ik al (als eerste) geprobeerd, maar dan blijft hij zeuren 'ongeldige systeemdiskette'.
Ik moet dus echt eerst de cd-rom drivers zien te laden, deze heb ik dus wel maar hij laad ze niet (ook niet van de harddisk) omdat de cd-rom drive er dan iet in zit.
Kan namelijk of alleen floppy of alleen cd drive erin stoppen.
Overige suggesties, dan hoor ik die graag!

Uhh

Waarom zet je de inhoud van de opstart disk niet op je HD en zet je je cd er in boot dan je pc op en laat je pc van HD booten en kies boot met cd.

ook al geprobeerd

'deze heb ik dus wel maar hij laad ze niet (ook niet van de harddisk) omdat de cd-rom drive er dan niet in zit'
Enig idee hoe ik misschien de config.sys en autoexec.bat handmatig moet aanpassen? Het betreft een matshita cd-rom speler.

WELP

he man ik zal het ff simple zeggen in stappen:

Stap:
1- stop je diskdrive in je PC
2- stop dan je bootfloppy van win98 er in.
3- maak met fdisk een partitie(als je deze nog niet hebt)
4- formateer de partitie(als je dit nog niet hebt gedaan)
6- kopieer de bestanden van de opstartdisk naar de partitie
6- zet je pc uit
7- haal de Floppydrive er uit en zet de CD-romdrive er in
8- start je pc op
9- nu boot je pc van de partitie en krijg je de keuze
10- kies boot met cd ondersteuning
11- en klaar je pc ondersteund de cd-rom drive

is dit zo duikelijk genoeg?

Hij doet ut!!!!!
Ik heb handmatig de autoexec.bat en config.sys aangepast. Op de 1 of andere manier gebeurt dit niet automatisch. I.e.g. bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan