Opstarten & Afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijs27

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Berichten
112
Hallo,

Al geruimetijd valt het op dat het lang duurt voor dat mijn computer opgestart is, zo wel afsluiten.

Ik heb er eventjes een stopwatch bijgehouden. Het duurt 4 minuten voordat de computer is opgestart.

Ook het afsluiten duurt erg lang. Als ik op de knop uitschakelen klikt gebuurt er 3 minuten niks. Daarna gaat hij ratelen en een minuut later is de computer afgesloten.

Hoe kan ik het opstarten en afsluiten versnellen?
 
Voor het opstarten:
Ga naar start>uitvoeren en typ msconfig
Ga naar het tabblad Opstarten
Hier kun je bepalen welke programma's mee mogen opstarten. Als je niet zeker weet wat je wel en niet kunt afvinken, kun je dat op deze site nakijken
 
Naar wat je aangeeft,vooral dat ratelen,zou ik bijna zeggen dat je schijf de geest geeft,heb je al 's schijfcontrole gedaan?Je kunt ook je schijf eens controleren met CrystalDiskInfo dit is een heel handig gratis tooltje voor de diagnose van je schijf en snel.Let wel op dat je de goede versie(x86 neem aan dat je de 32bits windows hebt) download.
 
Laatst bewerkt:
Naar wat je aangeeft,vooral dat ratelen,zou ik bijna zeggen dat je schijf de geest geeft,heb je al 's schijfcontrole gedaan?Je kunt ook je schijf eens controleren met CrystalDiskInfo dit is een heel handig gratis tooltje voor de diagnose van je schijf en snel.Let wel op dat je de goede versie(x86 neem aan dat je de 32bits windows hebt) download.

Ik doe elke week schijfcontrole. Programmatje geïnstalleerd, weet niet hoe het werkt.

Probleem blijft bestaan.
 
Ik doe elke week schijfcontrole. Programmatje geïnstalleerd, weet niet hoe het werkt.

Probleem blijft bestaan.

Dubbelklik op Diskinfo.exe en je ziet de HealthStatus van je schijf (good or bad) temperatuur enz.
 
Is je schijf erg gedefragmenteerd ? Al 's schijfdefrag gedaan? Wiiselbestand al 's vernieuwd ? PageFile uitschakelen-restart-defragmenteren- PageFile opnieuw instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan