Opstarten als admin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dathost

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2013
Hallo allemaal

Ik weet hoe ik normaal in kan loggen als admin op mijn pc, maar het zit nu echter zo :

De krantenwinkel waar ik kom heeft enkele pc's staan, deze zijn echter allemaal beveiligd en de nieuwe eigenaar kan niets op deze pc's aanpassen.
Er zijn enkele programma's die er op moeten blijven staan dus een clean install is geen optie. Toch moeten er enkele dingen gewijzigd worden op de pc, maar dit kan niet want alle dingen zoals bv configuratiescherm etc zijn allemaal uitgeschakeld.

Ik kan ook niet proberen inloggen als admin omdat de pc bij het opstarten niet om een wachtwoord vraagt en gewoon rechtstreeks naar het bureaublad gaat.

Hoe kan ik toch nog als admin in de pc geraken ( we denken het wachtwoord dat vroeger gebruikt is te kennen ) om zo de dusdanige aanpassingen toe te passen? Ik heb die nu bij Win7 gepost maar er staan ook nog pc's met Vista etc op.

Alvast bedankt!

Hoi,
kijk of het volgende lukt:
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.
Herstart de pc
Edit: Kijk ook of het commando
control userpasswords2 (in run) je verder brengt of
secpol.msc
lusrmgr.msc

Laatst bewerkt:
Hai Mik

Uhm het probleem is net dat ik niet in de command prompt ofzo geraak, dat is allemaal geblocked en dat is het probleem net :/

Probeer de veilige modus met opdrachtprompt, meestal F8 trommelen tijdens de boot.

Ik zal het morgen nog eens proberen als ik daar ben, als ik dit admin acc dan geactiveerd heb, hoe geraak ik er dan uiteindelijk daadwerkelijk in?

Ik bedoel : zoals de computer er nu bij staat, kan ik niets aanpassen, er is bv een programma dat enkel bereikbaar is met een sneltoets. Hoe kan ik zorgen dat ik wel in de computer geraak en alle bestanden zie / alles kan doen?

hoe geraak ik er dan uiteindelijk daadwerkelijk in?
Na de opdracht door te herstarten wordt je admin account geactiveerd en verschijnt de account in het opstartscherm.
Wat gebeurt als je de combinatie windowstoets + r gebruikt? Dan kun je iig met de laatste 3 opdrachten verder zonder de opdrachtprompt.
Ik begrijp dat je dat nu niet kunt uittesten.
Als dat lukt typ dan ook eens control, als het goed is wordt het configscherm geopend.
We horen het wel weer.

Laatst bewerkt:
Thanks Mik, krijg het aan de praat daar, nu nog 1 ding, hoe kan ik de taakbalk rechtsonder, waar je ziet welke programma's nog actief zijn etc wegdoen? Waar ook de tijd staat bedoel ik^^
+ hoe kan ik zonder server in Win7/Vista zorgen dat de zoekfunctie niet werkt?

Alvast bedankt!

Het systeemvak kun je volgens mij niet zomaar uitschakelen, je kunt wel de taakbalk verbergen.
De zoekfunctie zou je kunnen uitschakelen onder: Programma's en onderdelen>Windows-onderdelen in- of uitschakelen.
Vink daar de vakjes uit: indexeringsservice en windows search
Die worden dan (gedeeltelijk) buiten werking gesteld.
Je zou ook onder groepsbeleid (gpedit.msc) kunnen kijken of er nog mogelijke opties aanwezig zijn.
Ondermeer taakbalk vergrendelen/verbergen en verschillende mogelijkheden om het zoeken te blokkeren.
Er zijn daar zoveel opties aanwezig dat ik ze niet allemaal zo uit mijn hoofd weet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan