Opstarten beeldscherm duurt erg lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanden1952

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Ik ben in het bezit van een MEDION beeldscherm MD 7417 TF en het volgende probleem doet zich voor. Als ik hem aan zet knippert de blauwe indicatie led en het duurt +/- 20 minuten voor dat er beeld verschijnt, is hier iemand mee bekend en kan iemand mij helpen het probleem op te lossen. Ik heb het scherm al open gemaakt om te zien of er eventueel componeten er opgeblazen uit zien maar dat is niet geval.

Grtz. Johan.

Hallo

Ik heb het scherm al open gemaakt om te zien of er eventueel componeten er opgeblazen uit zien maar dat is niet geval.

Defekte "uitgedroogde" elektrolytische condensatoren "elco's" in het voedingscircuit van dit scherm zijn zo goed als zeker de oorzaak.

Soms zijn deze opengebarsten of lekken deze , maar dit is zeker niet altijd het geval.

Peter

Er zijn geen condensatoren bij die open gebarsten zijn. Zou je aan kunnen geven welke condensatoren van het voedingscircuit dan defekt zijn of hoe ik dat kan uitvinden?

Grtz. Johan

Hallo

Zou je aan kunnen geven welke condensatoren van het voedingscircuit dan defekt zijn of hoe ik dat kan uitvinden?

Meten d.m.v. oscilloscoop is de beste/snelste methode.

Je zou ook kunnen proberen om te meten d.m.v. digitale multimeter.

De bedoeling is om de rimpel te meten over de condensatoren.

Terwijl het toestel toch open is , visuele controle uitvoeren op gescheurde (of begin van) soldeerverbindingen vermogentransistoren/transformatoren.

Post anders eens een duidelijke foto van het voedingscircuit.

Let op !!! er zijn levensgevaarlijke (dodelijke) spanningen aanwezig.

Indien je hier geen ervaring in hebt , niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring/materiaal.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Ik ben niet in het bezit van een oscilloscoop maar een foto toesturenlukt nu even niet.

Johan.

De komende periode heb ik te weinig tijd om hier mee verder te gaan, dus ik kom er later wel op terug. Peter jou wel ik alvast bedanken voor je hulp.

Grtz. Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan