opstarten beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

pamijara

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
computer laat ik altijd aanstaan maar het beeldscherm zet ik vaak uit.
nu doet ie er de laatste tijd zeer lang over om (als ik hem aanzet) weer beeld te geven. Hoe kan dit?
voorheen hoefde ik maar de muis te bewegen en het beeld was er.

De monitor uit en weer aan doen doe je met de knop.
De slaapstand werkt met activiteit van muis of toetsenbord en wordt na het verlopen van de ingestelde tijd ingeschakeld. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Heeft de computer nou problemen met het beeld of doet alleen de monitor raar als je die uit en weer aan zet? In het eerste geval zou ik eens in de Bios kijken of daar bij APM bijzonderheden staan over een vertraging bij het ontwaken uit de slaapstand. Best mogelijk dat je de twee door elkaar haalt en denkt dat het in beide gevallen even snel moet gaan. Probeer het ook nog eens als de monitor niet geheel is afgekoeld want ook dan duurt het langer, vergelijkbaar met de interval wanneer je de computer aan zet.

nee het ligt volgens mij niet aan de computer, want dit is iets van de laatste tijd en hierbij staat de computer altijd aan. het is gewoon met de aan/uit knop die ik telkens bedien en nu doet ie er dus langer over om beeld te geven wat voorheen niet was.

Wat ik dan nog kan bedenken is dat je de resolutie en schermverversing in de tussentijd hebt veranderd. TFT monitoren hebben een vaste voorgeschreven resolutie en werken slechts op één frequentie. De mijne moet op 1280X1024 staan en accepteert alleen 60 Hertz. Voor het laatste krijg ik meteen een foutmelding. Beeldschermen gaan daar natuurlijk allemaal anders mee om maar zullen het toch moeilijker vinden. Controleer daarom eens of deze waarden volgens de aanbevelingen en vereisten ingesteld staan. Iedere keer dat je de monitor aan zet moet het beeld worden opgebouwd. In zo een geval zal dat mogelijk niet altijd even gemakkelijk gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan