opstarten cd autorun

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Hallo

Ik heb een tijdje geleden, i.v.m. die Sony rootkid, een optie uitgeschakeld, zodat cd's niet meer in de autorun mode komen of dat er gevraagt wordt met welk progie ik de cd wil opstarten.

Ik wil deze optie weer aanzetten.

Heeft iemand een tip voor mij?

Bedankt alvast.

Beste Robbolland,

Er bestaat geen optie waarmee je het automatisch uitvoeren van cd-rom's in de gebruikersinterface kunt in- of uitschakelen. Je moet het register bewerken als je het automatisch uitvoeren van cd-rom's wilt in- of uitschakelen:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit in het vak Openen en druk op ENTER.
2. Zoek de volgende registersleutel en klik erop:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom
3. Als je het automatisch uitvoeren van cd-rom's wilt uitschakelen, verander je de waarde Autorun in 0 (nul). Als je het automatisch uitvoeren van cd-rom's wilt inschakelen, verander je de waarde Autorun in 1.
4. Start de computer opnieuw op.

Opmerking Met deze methode schakelt je het automatisch uitvoeren van cd-rom's uit. Als je het automatisch uitvoeren van cd-rom's wilt uitschakelen, afhankelijk van de cd-rom die je in het cd-rom-station plaatst, houdt je SHIFT ingedrukt terwijl je de cd-rom plaatst.

Aanvullende informatie
Er zijn nog twee andere registersleutels die deze functionaliteit kunnen beïnvloeden:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
NoDriveTypeAutoRun = 0x00000095

-en-
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
NoDriveTypeAutoRun = 0x00000095
De juiste waarde voor beide is 0x00000095.

Wens je veel succes,,,,

SickWithit schreef:
Er bestaat geen optie waarmee je het automatisch uitvoeren van cd-rom's in de gebruikersinterface kunt in- of uitschakelen

Mogelijk heb jij een andere Windowsversie in gedachten?

Zoals Gezina terecht aangeeft (link) is dit automatisch afspelen juist heel erg goed in te stellen (zonder het register in te hoeven duiken).
Sterker nog, je kunr per "soort" CD/DVD aangeven wat er moet gebeuren. Zo zal je wellicht bij een data CD niet willen dat die gelijk begint te lopen, terwijl je bij een muziekcd dat dus juist wel wilt.
Naast de optie om aan te geven of je per programma wel of niet wil dat het ding begint te draaien, kun je daar zelfs aangeven met WELK programma de CD afgespeeld moet worden.

[edit] ... en idd. die Shift ingedrukthouden tip is er een die handig is als je toch eens een keer de autorun functie wil blokkeren van een schijfje dat in principe wel automatisch wordt afgespeeld.

Laatst bewerkt:
Hoi

Ik heb alles wat hierboven staat geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.

Beste Robbolland,

je hebt ook de Register methode geprobeerd,, !!!!

heb je toevallig een Register Backup gemaakt hiervoor, toen ie het wel deed,
mocht je dat weleens gedaan hebben even terug zetten,,,,

Bekijk Dit even goed, (voor de volgende keer) je weet maar nooit !!!!

wens je veel succes,,,, :thumb:

Nee ik heb helaas geen backup gemaakt, ik wist trouwens niet dat het kon
maar bedankt voor de tip.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan