Opstarten computer XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walter86

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Hoi,

Ik heb een probleem.
Ik heb een computer die z'n windows niet meer wilt opstarten (XP).
Als ik hem aanzet, dat krijg ik een beeld dat ik kan kiezen tussen veilige mode, opstarten met de vorige juiste configuratie en gewoon opstarten. Geen van deze funties willen het doen.
Ik krijg dan het logo van windows xp met dat 'loop balkje' en tijdens dat laden start hij weer opnieuw op.
Ik heb ook windows recovery geprobeer, want er zit namelijk een 2e harde schijf in daarvoor, maar daar kan ik niet de optie van windows opnieuw installeren doen (wat ik een half jaar geleden wel kon doen), alleen maar formateren.
Nou heb ik misschien wel een oplossing, alleen weet niet of dat gaat, daarom wil ik het even aan jullie vragen.
Als ik nou uit een computer met windows xp de harde schijf eruit haal en bij de gecrashde computer hem als master inzet en de andere orginele schijf als slave zet.
Zou het dan mogelijk zijn, om de bestanden van de originele schijf naar de nieuwe master schijf/cd-rom over te zetten?

Walter

Nee dat wil niet.
wel andersom dus jou "kapotte schijf" als slave in de computer zetten met een wel werkend systeem.

ik neem aan dat je niet met een illegale copy van windows XP werkt?

Happy Newyear!!

Als ik nou uit een computer met windows xp de harde schijf eruit haal en bij de gecrashde computer hem als master inzet en de andere orginele schijf als slave zet

Na deze zin 3x gelezen te hebben moet het volgens mij wel kunnen. Dus een werkende xp disk als master in een pc die niet meer wil starten. En de nietwerkende disk als slave.

Moet je wel in de pc waar je de disk inzet weer in de bios de hd's laten herkennen.

Maar makkelijker lijkt het me inderdaad om de gecrachete schijf als slave bij de goede te hangen om alleen de data over te zetten. Gaat een stuk sneller denk ik.

De kans is groot dat dat niet goed werkt, tenzij de systemen identiek zijn.
Tijdens de installatie van XP zijn nl specifieke drivers voor Moederbord, chipset, grafische kaart, ide, etc... geïnstalleerd. Deze werken niet zondermeer op een andere computer en dus bestaat de kans dat de computer alsnog niet opstart.

Ik heb schijf in de de goede computer gedaan, maar krijg dan de volgende error als ik op de schijf wil komen:
D:\ is net beschikbaar
Schijfstructuur is beschadigd en onleesbaar

Weet iemand een manier om toch op de schijf te komen zodat ik de bestanden daar van af kan halen?

Walter

o jee dat is niet zo mooi. lijkt er op dat het eerste stukje van je schijf kapot is.
Volgens mij is er een programma pcinspector dat bestanden kan terug halen, naam weet ik niet helemaal zeker maar googel even.

Met file recovery van pc inspector , zou het moeten lukken, als je schijf in fat is.

Met ntsf lukt het jammer genoeg niet.

groetjes speedtouch

Ik wist niet dat het een ntfs was, maar met dat ontrack programmatje staat dat er.
Ben nu bezig met de bestanden te scannen.

Walter

Dat Ontrack programmatje is toch niet zo goed als het leek.
Ben nu nog steeds op zoek naar gratis software on datarecovery uit te voeren voor NTFS.

Walter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan