Opstarten duurt 5 tot 15 minuten

• Onderwerp starter Onderwerp starter fvds
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fvds

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Opstarten van de PC duurt 10 tot 15 minuten.
In sommige gevallen verschijnt het bureaublad, de iconen komen echter niet op (op de plaats van de iconen staat dan alleen een standaard Microsft icoon), waarbij de pc 'hangt'.

Wellicht heeft het er niets mee te maken, maar dit probleem ontstond voor het eerst nadat ik een dialer had verwijderd (op aanraden van Norton).

Wie weet raad ?

Alvast bedankt,
Frank

Probeer een systeemherstel te doen van voor de tijd dat je die dialer hebt verwijderd.
Ga naar start-programma-bureauaccessoires-systeemwerkset-systeemherstel en dan neem je het eerste: een eerdere status van je computer herstellen en dan neem je een vet gedrukte datum aan de linkerzijde.

succes

Er zullen ongetwijfeld nog diverse antwoorden komen, maar een poging tot systeemherstel (naar een datum van VOOR de dialer) zou beide problemen mogelijk tegelijk oplossen ?

Misschien starten er te veel programma's op bij het opstarten. Kijk eens met CCleaner welke programma's opstarten bij het starten van de computer en verwijder onnodige programma's.

Hallo jean42, Pasja en jeroendenoot,

Bedankt voor jullie reactie.

Systeemherstel is geen optie aangezien ik een weekje weg ben geweest.
Intussen is er geen herstel meer mogelijk naar het moment van voor de verwijdering van de dialer.

Voordat ik deze post heb geplaatst, heb ik geschoond (w.o. ccleaner), en gescanned (Norton, adaware, spybot).

Groeten,
Frank

ai, hier houdt mijn kennis dan even op (Ik heb nooit Norton gehad en wil het ook niet hebben ;) :D )

Dit lijkt me iets te maken hebben met een hardware probleem.
Ga eens naar je apparaatbeheer en kijk of alle hardware goed is geïnstalleerd.
Er mag geen geel teken staan voor je hardwareprofielen.
Rechtsklik op deze computer-eigenschappen-hardware en dan apparaatbeheer.

succes

Hallo jean42,

Inderdaad 3 gele uitroeptekens.
Twee van reeds eerder verwijderde hardware en een onder de noemer 'scsi/ raid-hostcontroller'.

Ik heb ze er alle drie uitgegooid, waarna het noodzakelijke bij het opstarten werd gecorrigeerd (melding 'nieuwe hardware gevonden').

Tijd van opstarten is nu weer binnen normale grenzen.

Desondanks heb ik bij computerbeheer nieuwe (of deels nog oude ?) gele uitroeptekens.
Eén keer onder de naam 'overige apparaten' met daaronder 1x 'USB device'
En scsi/ raid host controller staat er toch ook weer.

Weet jij hier raad mee ?

Groet,
Frank

Die twee uitroeptekens is normaal daar er op die poorten geen hardware is aangesloten.
Je kan die ook uitschakelen en dan worden ze rood maar als je dan iets inplugt dan moet je die terug activeren.
Laat staan zoals het is en zeker als je pc het nu goed doet.

succes

Prettig jaareinde en goed 2006.

Jean

OK Jean bedankt !

Ook een leuke jaarwisseling toegewenst.

Groet,
Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan