opstarten duurt erg lang in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0188

Banned
Lid geworden
23 dec 2012
Berichten
173
hallo menssen even een vraag je de pc duurt erg lang bij het opstarten de rest loopt nu 100%,hier bij plaats ik een [logje] wat er allemaal opstart
nu is mijn vraag wat kan ik uitvinken zodat het sneller gaat en onodige dingen mee opstarten:

Ja HKCU:Run Acme.PCHButton Motive Communications, Inc. C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4 \plugin\bin\PCHButton.exe
Ja HKCU:Run ctfmon.exe Microsoft Corporation C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
Ja HKCU:Run LDM C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
Ja HKCU:Run RecordNow!
Nee HKCU:Run Skype Skype Technologies S.A. "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
Ja HKLM:Run AlcxMonitor Realtek Semiconductor Corp. ALCXMNTR.EXE
Ja HKLM:Run APSDaemon Apple Inc. "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Nee HKLM:Run Home Theater SchSvr InterVideo Inc. "C:\Program Files\Common Files\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
Ja HKLM:Run HPHmon05 Hewlett-Packard C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
Ja HKLM:Run HPHUPD05 Hewlett-Packard c:\Program Files\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
Ja HKLM:Run hpsysdrv Hewlett-Packard Company c:\windows\system\hpsysdrv.exe
Ja HKLM:Run KBD Hewlett-Packard Company C:\HP\KBD\KBD.EXE
Nee HKLM:Run LogitechVideoRepair Logitech Inc. C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
Nee HKLM:Run LogitechVideoTray Logitech Inc. C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
Ja HKLM:Run NvCplDaemon Microsoft Corporation RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
Nee HKLM:Run NvMediaCenter Microsoft Corporation RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
Ja HKLM:Run nwiz nwiz.exe /install
Ja HKLM:Run Panda Security URL Filtering Visicom Media Inc. "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Panda Security URL Filtering\Panda_URL_Filtering.exe"
Ja HKLM:Run PS2 Hewlett-Packard Company C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
Ja HKLM:Run PSUAMain Panda Security, S.L. "C:\Program Files\Panda Security\Panda Cloud Antivirus\PSUAMain.exe" /LaunchSysTray
Ja HKLM:Run Recguard C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
Ja HKLM:Run Reminder SoftThinks "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
Ja HKLM:Run SunJavaUpdateSched Sun Microsystems, Inc. "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Ja HKLM:Run Sunkist2k Alcor Micro, Corp. C:\Program Files\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
Ja HKLM:Run UpdateManager Sonic Solutions "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
Ja HKLM:Run VTTimer VTTimer.exe
Ja HKLM:Run WinCinemaMgr InterVideo Inc. "C:\Program Files\InterVideo\Common\bin\WinCinemaMgr.exe"
Ja Startup Common HP Digital Imaging Monitor.lnk Hewlett-Packard Co. C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
Nee Startup Common Logitech Desktop Messenger.lnk Logitech C:\PROGRA~1\Logitech\DESKTO~1\8876480\Program\LDMConf.exe




en de volgende vraag hoe zie ik of ik andwoord heb van jullie ,nu doe ik eerst bestuurings systeem /winde xp me/dan naar mijn vraag. zal zeker sneller kunnen alvast bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hallo alpine

Op je eerste vraag weet ik niet zo gauw het antwoord maar op de tweede ga je naar:
http://www.helpmij.nl/forum/profile.php?do=editoptions

En dan moet je het bij het screenshot zo instellen.

51949d9173d71-Magical_Snap_-_2013.05.16_10.45_-_001.jpg


P.S. Als je zo'n logje plaatst kun je beter tussen elke regel een ruimte laten.(dat leest wat makkelijker):d
 
Laatst bewerkt:
oke dank u probeer het even,staat aangevinkt maar ik bedoel als ik inllog kan ik dan niet metteen naar mijn vraag?
 
Laatst bewerkt:
Ja dan ga je bij "Directe links" naar geabonneerde vragen en daar kies je het onderwerp.
 
Wat bij mij de ervaring geleerd heeft, is dat programma's die in de map c:\program files staan, wel zonder probleem kunt uitvinken. Alleen de programma's bij c:\windows\system die kun je beter aangevinkt laten staan.
 
zo de opstart een hoop uitgevunkt maar geen verbetering in snelheid,ik weet niet of er nog wat aan te doen is anders laat ik het erbij.
hierbij het nieuwe logje:


Nee HKCU:Run Acme.PCHButton Motive Communications, Inc. C:\PROGRA~1\HPPAVI~1\Pavilion\XPHWWBP4\plugin\bin\PCHButton.exe
Ja HKCU:Run ctfmon.exe Microsoft Corporation C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
Nee HKCU:Run LDM C:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
Ja HKCU:Run RecordNow!
Nee HKCU:Run Skype Skype Technologies S.A. "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun
Nee HKLM:Run AlcxMonitor Realtek Semiconductor Corp. ALCXMNTR.EXE
Nee HKLM:Run APSDaemon Apple Inc. "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Nee HKLM:Run Home Theater SchSvr InterVideo Inc. "C:\Program Files\Common Files\InterVideo\SchSvr\SchSvr.exe"
Ja HKLM:Run HPHmon05 Hewlett-Packard C:\WINDOWS\System32\hphmon05.exe
Nee HKLM:Run HPHUPD05 Hewlett-Packard c:\Program Files\HP\{45B6180B-DCAB-4093-8EE8-6164457517F0}\hphupd05.exe
Ja HKLM:Run hpsysdrv Hewlett-Packard Company c:\windows\system\hpsysdrv.exe
Nee HKLM:Run KBD Hewlett-Packard Company C:\HP\KBD\KBD.EXE
Nee HKLM:Run LogitechVideoRepair Logitech Inc. C:\Program Files\Logitech\Video\ISStart.exe
Nee HKLM:Run LogitechVideoTray Logitech Inc. C:\Program Files\Logitech\Video\LogiTray.exe
Ja HKLM:Run NvCplDaemon Microsoft Corporation RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
Nee HKLM:Run NvMediaCenter Microsoft Corporation RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
Ja HKLM:Run nwiz nwiz.exe /install
Nee HKLM:Run Panda Security URL Filtering Visicom Media Inc. "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Panda Security URL Filtering\Panda_URL_Filtering.exe"
Ja HKLM:Run PS2 Hewlett-Packard Company C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
Nee HKLM:Run PSUAMain Panda Security, S.L. "C:\Program Files\Panda Security\Panda Cloud Antivirus\PSUAMain.exe" /LaunchSysTray
Nee HKLM:Run Recguard C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
Nee HKLM:Run Reminder SoftThinks "C:\Windows\Creator\Remind_XP.exe"
Nee HKLM:Run SunJavaUpdateSched Sun Microsystems, Inc. "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Nee HKLM:Run Sunkist2k Alcor Micro, Corp. C:\Program Files\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
Nee HKLM:Run UpdateManager Sonic Solutions "C:\Program Files\Common Files\Sonic\Update Manager\sgtray.exe" /r
Nee HKLM:Run VTTimer VTTimer.exe
Nee HKLM:Run WinCinemaMgr InterVideo Inc. "C:\Program Files\InterVideo\Common\bin\WinCinemaMgr.exe"
Nee Startup Common HP Digital Imaging Monitor.lnk Hewlett-Packard Co. C:\PROGRA~1\HP\DIGITA~1\bin\hpqtra08.exe
Nee Startup Common Logitech Desktop Messenger.lnk Logitech C:\PROGRA~1\Logitech\DESKTO~1\8876480\Program\LDMConf.exe
 
Je kan het volgende nog eens proberen, weet bijna 100% zeker dat het enigszins gaat helpen.

Je systeem eens grondig laten doorlichten door een goede antivirusscanner.
Run ccleaner en laat je register opschonen.
Run mbam scannen op malware/spyware. Doe dat daarna nog eens met super anti spyware.
Xp zelf maakt een rommeltje van je hd, die moet je maar eens goed laten defragmenteren met defraggler.
 
cc cleaner heb ik al gedaan en ook malware bytes niks gevonden als antivirus heb ik panda dank u
ga de stappen even doen en laat dan wel horen of het verbeterd is:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik zie bij jouw laatste log dat je dingen van Panda uitgeschakeld hebt.
Dat moet je dus niet doen want dat is van het antivirus systeem.
 
oke heb het weer hersteld het draaid op zig goed voor een xp oldtimer alleen de opstart duurt lang,hat met super anti spyware 72 theats detected en verwijderd.
snap niet dat het er op staat heb sinds een paar dagen voledig systeem herstel.
 
het zou zo maar kunnen of wormen:D heb het hele proces doorlopen geen fouten gevonden,loopt op zich voor een trabant 100% :)
alleen het opstarten duurt erg lang,zal wel niets meer aan te doen zijn anders hoor ik het wel:thumb:
 
In principe kun je alles uitvinken behalve je antivirussoftware en evt. 3th party firewall en VTTimer.
De rest allemaal uit, ook van HP.
ctfmon blijft automatisch terugkomen tenzij je veranderingen aanbrengt in de configuratie van je MS Office pakket.
Loop de tips van @jackall eens na, met name defraggler die de mogelijkheid heeft om de opstartbestanden eenmalig te defragmenteren, iets dat onder Windows niet kan.
Tevens geeft het programma de gezondheid van je schijf weer en de optie om alleen de gefragmenteerde bestanden te defragmenteren, iets dat onder Windows niet mogelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Ok, even een flashback:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...s-De-Opstart-amp-Afsluit-Fases-vanaf-XP-t-m-7

Defraggler, Defragmentatie volgens DOS, is prima, maar Microsoft heeft niet voor niets gekozen voor DiskKeeper. Een keertje Defraggler maakt echter niet uit, maar het perst wel alle bestanden op elkaar, wat de snelheid uiteindelijk niet ten goede komt.
(Kan bronnen vermelden, alleen geen zin om nu mijn bookmarks te doorzoeken.)
 
hallo dank u voor de reactie,maar de opstart zie ik mijn bureau blad met de icoontjes ,dan duurt het nog een minuut of 4 voordat ik er wat mee kan.
 
heb het doorlopen en het draaid weer goed voor een oudere xp
allemaal bedankt voor de hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan