opstarten duurt erg lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Berichten
803
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe hardeschijf erin gezet en XP geinstalleerd.

Nu werkte het goed, maar na de update hebben we de pc uitgeschakeld. Nu wil ik hem net opstarten en niets werkt. Internet explorer wordt niet geopend, outlook hangt zich op, msn werkt niet, kortom niets....

Omdat ik dacht dat er iets bij de update was fout gegaan wilde ik een systeemherstel proberen, maar ook deze wilde niet.
Ineens na 14 minuten begint de boel te rattelen en start de firewall, msn enz. enz.

14 minuten!!!
Hier heb ik nog nooit eerder last van gehad.....

Iemand enig idee??
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bennie,

Geen idee. Na 14 minuten :confused: begon alles weer te werken....
Ik zal morgen even kijken hoe de start verloopt......

Je hoort het nog...
 
Na de installatie van de schijf hebben we de schijf met behulp van partition magic opgedeelt. Na de herstart werden de instellingen gemaakt en toen ging er iets fout. Windows deed niets meer en we hebben opnieuw geformateert en windows opnieuw erop gezet.
Wat mij wel opviel was dat ie eerst een C en F schijf ervan gemaakt had en nu het een C en D schijf is.

De veilige modus kom ik wel in, maar bied geen oplossing. Ook hier duurt het "even" voor dat windows doorstart.
Wat gebeurt er:
- Windows start op (MsN en NVIDIA Media center komen in de systemtray)
De firewall en virusscanner blijven weg :confused:

Op dat moment gebeurt er niets meer. Alle programma's die ik wens te starten hangen zich op. De explorer start wel, maar gaat niet verder dan een achtergrond. Knoppen werken niet.
Alt, ctrl, del werkt eveneens niet.

Dan heb ik 2 opties: pc uit of wachten, wachten en hopen dat ie ooit eens doorstart.....

Zou er iets in partition magic mis zijn?? Waardoor dit probleem er is.....
 
Hoe is je schijf ingedeeld? FAT32 of NTFS?

Kijk in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Wat was die update?

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb na een nieuwe installatie ook probleem gehad met windowsupdate toen ik had opgestart was internetverbinding ineens weg, msn deed het niet.. norton update kon ik niet doen..
toen ik ging eens kijken naar de updates ik denk dat er een verkeerde bij zat. Dat was die voor "create a network" of zoiets.. ik heb een paar updates eruit gehaald en toen had ik weer verbinding dus kan aan bepaalde update liggen maar ik weet niet welke het is..
 
Geplaatst door Bennie
Hoe is je schijf ingedeeld? FAT32 of NTFS?
FAT32
Geplaatst door Bennie
Kijk in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.?
Er staan ongeveer 300 foutmeldingen in (vanaf 21-6-2003) waarvan de informatie verschillend is :rolleyes:
Lijst posten of alle meldingen?
Geplaatst door Bennie
Wat was die update?
Windows update zo'n 100 MB :(
(Gelukkig vaste internet verbinding :))
 
Meldingen van vandaag (24-6):
---
07:02:14 ACPI
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0xcf8 te schrijven, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
---
07:02:14 ACPI
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
---
07:02:14 ACPI
AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
---
07:02:14 ACPI
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.
---
07:04:53 Service Control Manager
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: AudioSrv.
---
07:04:53 Service Control Manager
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: Schedule.
---
07:05:22 Service Control Manager
Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op een reactie op een transactie van deze service: TermService.
---
07:05:22 Service Control Manager
De Terminal Services-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
---
07:05:22 Service Control Manager
De Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling-service is afhankelijk van de Terminal Services-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
De service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
---
07:05:22 DCOM
DCOM kreeg foutmelding 'Alle pipes zijn bezet. ' bij het starten van de netman-service met de argumenten '' om de server
{BA126AE5-2166-11D1-B1D0-00805FC1270E} te starten
---
07:05:22 Service Control Manager
De Network Connections-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Alle pipes zijn bezet.
---
07:09:04 DCOM
Kan geen DCOM-server starten: {E0B8F398-BB08-4298-87F0-34502693902E}. Foutmelding
"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. "
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe -Embedding'
---
08:04:16 DCOM
Kan geen DCOM-server starten: {E0B8F398-BB08-4298-87F0-34502693902E}. Foutmelding
"Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. "
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe -Embedding'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan