Opstarten duurt lang...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Beckmans

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Geachte Helpmijers,

Als ik mijn pc opstart en hij heeft het bureaublad opgebouwd is de harde schijf nog zeker een minuut heel erg druk bezig (rode lampje brandt continue).
Ik heb geen idee waar hij nou zo druk mee is.
Ik heb een plaatje van de programma's die opstarten, maar zie er naar mijn idee geen vreemde dingen in staan.

Ook heb ik een Hijack This-log gemaakt:

-----

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:32:57, on 18-9-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Iemand van jullie misschien een idee?

Alvast Bedankt,
Robert.

Bijlagen

• P73330385428390.jpg
    P73330385428390.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt door een moderator:
De opstartlijst in msconfig als eens uitgekuist?

In Msconfig staan dezelfde items, maar dat venster kun je niet groter maken om er een screenshot van te maken.
Daarom van EasyCleaner.

Robert.

Maar zolang hij zo druk bezig is, heeft het dus geen nut om ondertussen al een prog. op te starten (I.E. of Verkenner of what ever), want dat duurt lang voordat ik daarmee aan de gang kan.

Robert.

Een printscreen uit msconfig is toch prefereerbaar omdat je daar ook meer informatie krijgt, maar ik zal proberen:
ga eens naar msconfig en schakel het volgende uit (als het er tussenstaat, vergeet ook niet te kijken naar de naam en de opdracht):

TBPanel.exe
RTHDCPL.EXE (is de audiomanager van je geluidskaart. Als je nooit aan die instellingen sleutelt kan je die ook uitschakelen.)
GoogleToolbarNotifier.exe (swg)
NMBgMonitor.exe
GoogleUpdaterService.exe
StarWindService.exe
Azureus.exe
WLLoginProxy.exe
NvCpl.dll
SK2690DM.EXE (enkel indien je de speciale toetsen op je toetsenbord niet gebruikt!)
gnotify.exe (enkel als je standaard op de hoogte wilt worden gehouden van nieuwe gmail berichten)
NeroCheck.exe (NeroFilterCheck)
qttask.exe
msnmsgr (alleen indien je het ok vindt dat messenger niet meer wordt opgestart samen met windows)

controleer tevens de map opstarten.

En voer voor alle zekerheid eens een chkdsk uit.

Ik ben nu nog op mijn werk, maar zal vanmiddag eens aan het prutsen gaan.
U hoort nog van ons...

Robert.

Ik heb nu 2 plaatjes van msconfig gemaakt.
Er is te zien dat ik al een aantal dingen heb uitgeschakeld.
Maar hij blijft nog net zo druk bezig...

Iemand nog suggesties?

Ondertussen zal ik even met Housecall scannen.

Robert.

Bijlagen

• P73330458335875.jpg
    P73330458335875.jpg
    57,6 KB · Weergaven: 46
  • P73330458378343.jpg
    P73330458378343.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 27
ctfmon.exe heeft iets te maken met Office invoertalen. In principe kan je dat uitschakelen (wat je trouwens best in veilige modus doet wat ctfmon.exe is een hardnekkige).
TBpanel.exe kan je ook uitschakelen als je met de standaardinstellingen werkt.
Nvcpl mag je in datzelfde geval ook uitschakelen.
jusched zet je ook maar uit, heb je ook ni nodig.
RTHDCPL is realtek's geluidsmanager. Als je daar geen gebruik van maakt kan je die ook probleemloos uitschakelen.
alcmtr is een twijfelgeval. Je kan het eventueel uitschakelen en afwachten... Mocht je problemen ondervinden met je geluid dan zet je het weer aan anders laat je het uit.

Verder laat je alles best aanstaan.
Hoe gaat het dan?

Helpmij kijkt geen Hijackthis logs meer na, daarom deze verwijderd. Dacht trouwens dat ctfmon vanzelf weer terug komt als je een office programma gestart hebt.

klopt, ik dacht dat het voldoende was ctfmon in veilige modus uit te voeren. Maar blijkbaar moet je de alternative user input deïnstalleren en verwijderen om te voorkomen dat ctfmon zou terugkomen.

Hier staat uitgelegd hoe je dat doet.

Ik heb nog een paar dingen uitgeschakeld en nu gaat het al een heel stuk beter.
De HD is al niet zo druk meer.

Dus, Vis ta, heel erg bedankt voor je reacties.

Robert.

P.s.: Sorry voor de late reactie, maar ik was gisteren de hele dag niet thuis en vandaag de hele dag visite i.v.m. verjaardag van onze dochter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan