opstarten duurt opeens lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

shotsailor

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2003
Na de groene opstart balkjes duurt het zeker 10 sec (zwart scherm) voordat windows doorstart naar het scherm met gebruikersaccounts.
Dit is opeens ontstaan...
Ben al bezig geweest in msconfig...zonder resultaat.
Wilde terugkeren naar vorige configuratie in systeemherstel....alle vorige punten verdwenen...alleen vanaf januari 2004....
Hoe start hij weer snel door?

Je kunt het proberen met met Bootvis van Windows.

traag opstarten

met Bootvis geprobeerd...helpt niet....ook al gedefragmenteerd....

Laat de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

zwart scherm...

Heb heel de handel maar geformateerd en opnieuw ingesteld....het opstarten geeft nog steeds lang dat zwarte scherm.....tussen balkjes en accountscherm...

zwart scherm

Zou het te maken kunnen hebben met mijn ADSL modem die er nog maar net opzit?

Re: zwart scherm

Geplaatst door shotsailor
Zou het te maken kunnen hebben met mijn ADSL modem die er nog maar net opzit?

Zou kunnen, download de nieuwste drivers. Als dat niet helpt moet je de modem verwijderen en kijken of je probleem dan opgelost is.

zwart scherm..

modem uitgeschakeld.
Geen verbetering.
Alle drivers zijn met de Restore cd weer geinstalleerd.
Als ik de moederbord driver nogmaals handmatig wil installeren lukt dat niet..."any VGA device does not exist".
De videokaart Nvidia Gforce 128mb wel handmatig geinstalleerd opnieuw...geen verandering in het bovenstaande foutbericht...
Is een ernstige fout volgens het bericht.
Het lijkt erop alsof XP even tijd nodig heeft om iets te vinden tijdens het zwarte scherm.
Zou dit ermee te maken kunnen hebben?

Heb je dat zwarte scherm ook in de veilige modus?

zwart scherm

Megabit,

In veilige modus dus ook.
Maar ben er nu uit denk ik.
Dr.watson gestart.
Geeft 2 toepassingsfouten aan:
H:\Driver VGA....
H:\Driver motherboard....
Dat moet C:\ zijn natuurlijk.
Hij geeft dus ergens het commando om de drivers op H te gaan zoeken....en daar vindt hij ze niet....en dat vertraagt....
Volgende stap is...hoe herstel ik dit?

Bijlagen

zwart scherm

.....of kan het ook nog te maken hebben met mijn ADSL aansluiting. Dat mijn ethernetmodem even tijd in beslag neemt om in te loggen bij de server.....?
Blijven nog die foutmeldingen van Dr. Watson natuurlijk.....
Shotsailor.

Ik heb een USB modem voor ADSL en als die probeert in te loggen draait de rest gewoon door. Dus ik denk niet dat dat het is. Maar ik snap niet hoe daar H:\... kan staan. Heb je wel een drive H: of heb je de drivers van H: (bij. cdrom) geinstalleerd?

zwart scherm

Ik heb mijn systeem gereset met de recovery cd.
Mijn cdrom station is H:
Hoe dat hij daar nu naar drivers zoekt is mij ook een raadsel. Ze staan gewoon op C
Heb al van iemand gehoord dat er maar 1 remedie is....een schone XP installatie.
Voorheen had je toch een autoexe.bat en config.sys waarin je wat met de opstartgegevens kon sleutelen?
Is er dan geen mogelijkheid het commando te zoeken naar drivers op H te verwijderen?
En is het dan nodig heel de handel weer te formateren of zijn er nog manieren dat bv alleen xp wordt verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Shotsailor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan