opstarten duurt soms lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

casual

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Onlangs heb ik bij mijn vriendin Windows XP opnieuw geïnstalleerd nadat ze een nieuwe harde schijf had aangeschaft van Maxtor. Zowel de nieuwe schijf als Windows werken perfect, zij het dat sinds kort XP er SOMS wel een minuut langer over doet om op te starten! De ene keer is het dus normaal (snel) en de andere keer stopt hij met lezen van de schijf en duurt het dus wel een minuut langer! Verder geen foutmeldingen ofzo. Maar wat wel raar is, is dat hij ook de instellingen van haar monitor 'vergeet' na het instellen. Dit is een LG studioworks 77I. Waardoor kan dit komen, iemand een idee?

Kijk even of je de gelukkige bezitter ben van spyware of een virus.

Check spyware met ad-ware en spybot SD.
Laat je computer scannen door een online scanner.

Mocht je niet de beziter ben van bovenstaande problemen. Ga dan naar de site maxtor.com en zoek naar tooltje om je harde schijf te testen.

Succes

Ja, ik heb al gescand op spyware, adware en virussen. Inderdaad met Adaware, Spybot en Antivir. Ook updates eerst binnengehaald, etc. Dat kan het probleem dus niet zijn lijkt mij. En een fysieke fout van een gloednieuwe schijf? Lijkt me onwaarschijnlijk, zeker omdat hij verder perfect werkt. Nee, ik heb het idee dat er een of ander stukje software (applicatie of driver) SOMS niet zo lekker werkt tijdens het opstarten. Heb zelfs met Hijack gescand maar zag niks verdachts zo op het eerste oog..

Controleer is de harde schijf met het tooltje van maxtor om de harde schijf uit te sluiten en kijk ook even met schijfcontrole.

Je kan ook even kijken bij de logboeken van windows zelf of er iets fout gaat.

Nog een mogelijkheid is je computer opstarten en dan F8 indrukken en dan kiezen voor opstarten met tekst zodat je misschien daar de fout ziet en je kunt ook nog opstarten in veilige modus en kijken wat er dan gebeurt.

Staat wel alles goed in de bios?

Hm..ik heb de site bekeken maar zou niet weten welk programma ik dan moet downloaden.. Verder detecteerd het bios automatisch de juiste schijf. De mogelijkheid van opstarten met tekst zie ik niet staan. Ik heb XP dus, is dat niet alleen met 98? De schijfcontrole gaf geen problemen aan. Soms blijft de pc trouwens ook 'hangen'.

De situatie nu is dat de pc vaak hangt! Waar kan ik die log-files van Windows dan vinden, hoe zit het met die tekst-veilige modus en welk programma op de site van Maxtor bedoel je dan Nominus? Iemand een idee wat hier aan de hand is, want het is nogal irritant omdat ze erg afhankelijk is van haar pc (verslagen maken)!

casual,
Ga even naar Maxtor.com en zoek het progje
:Powermax.exe en ...Download powermax.exe to the Desktop and insert a formatted floppy diskette into the A:\ drive. After downloading, double-click on the PowerMax icon...
...After extracting the POWERMAX.EXE files to the floppy diskette, restart Windows with the POWERMAX floppy in the A:\ drive. Ensure that the Boot Sequence is first A:, zodat de PC van de diskette opstart.
Vr.gr.B.Kat

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt: ik heb het gevonden en ga het progje draaien. Maar nog iets: ze heeft iets ervoor ook geheugenuitbreiding gekocht! Er is 512 MB bijgeprikt (DDR333/PC2700). Ze had 256 MB (PC2100). Kan je hier wat mee?

Nou, progje van Maxtor gedraaid maar dus helemaal perfect he! Andere mogelijkheden?

Goed mensen..het sleutelen eraan (zonder oplossing) kostte me toch meer tijd dan Windows opnieuw te installeren ;) Probleem nu opgelost! :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan