Opstarten duurt tien minuten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Ik zit hier met een heel vaag probleem. Een nieuwe pc gebouwd op een asrock alive nf5sli-1394. Geheugen wat er voor getest is, dus dat kan het probleem niet zijn. Nou verder alles geinstalleerd, mobodrivers etcetera, ging verder ook allemaal goed. Maar nu het probleem:
Wanneer XP wordt afgesloten middels de optie "opnieuw opstarten" , dan start hij gewoon netjes op, maar wanneer de pc daadwerkelijk afgesloten wordt en deze middels de "aan" knop op de pc dan vervolgens weer aangezet wordt, dan start XP wel op maar duurt het vervolgens dik tien minuten voordat de pictogrammen op het bureaublad verschijnen !

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ?
Overigens werkt hij dan, na tien minuten wel gewoon zoals het moet.
 
Nieuwe installatie?

Controleer de HD eens op fouten,

kan zijn dat je meerdere virusscanners hebt draaien?

heb je toevallig logitech software meedraaien?
 
Bedankt voor je meedenken.
Ja het is een nieuwe installatie, en de harde schijven zijn gescand met HD-tune en die zijn dik in orde.
Nee geen virusscanners want die PC gaat niet het internet op en Logitech software staat er ook niet op, eigenlijk alleen een kale XP, maar wel Javasoftware.
 
Wat ik wel heb ontdekt in bestandsbeheer in het logboek is dat er staat: de true vector internet monitor service is onverwachts beeindigd.
bron: service control manager.
Gebeurtenis-ID 7034

Ja en wát dát nou is ? :rolleyes:
 
Okay en nu weet ik ook wat de boosdoener is: Het was zonealarm !
Dat was dus die melding van de true vector internet monitor.
Na het uninstallen van zonealarm was het probleem opgelost. :thumb:
Hopenlijk heeft een ander ook wat aan dit topic. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan