Opstarten duurt zeer lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
124
Hoi, ik heb een nieuwe pc gekocht. Ik denk redelijk krachtig ..... Athlon64 ......Nu is het echter zo dat het ZEER lang duurt om op te starten. Ik krijg wel m'n desktop na +/- 20sec maar dan duurt het +/- 90sec voor ik het begin muziekje hoor en de rest opstart, zoals, het netwerk en andere.
Ik heb het programme "Bootvis.exe" getest maar dat veranderde niks! Bestaan er misschien betere programma's die zien waar de vertraging van komt?

Pls help,

groetjes
 
Misschien een virusscanner???
Heb ook een keer iets dergelijks gehad met Norton AV 2003.

Ken je Ad Aware?? Freeware tooltje om te scannen op verdachte programma's, bestanden en registry-entries.
Samen met HijackThis en Spybot haal je de meeste zooi wel van je systeem. Vooral met HijackThis vind je programma's die het opstarten beïnvloeden. Zoek ff op het forum op de namen van één van deze tools (zoek met "spyware"), dan vind je hoe en wanneer je deze kunt gebruiken.

Mar als het een splinternieuw systeem is.......... Was het allemaal pre-installed?? Dan zou het niet moeten mogen...

Succes,
Patrick
 
Laat de pc op Spyware scannen.
Hier kan je Adaware 6 of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 3) <--klik.
Gebruik in de bovenstaande link de knop "Reageer op bericht".

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.
 
Ja iedereen denkt dat ik spyware heb maar dat is niet zo. Daarbij was het reeds zo vanaf dag 1! Het enige dat ik nog kan proberen is die rotzooi van Norton eraf smijten (norton 2003 stond er reeds op). Ik heb in het verleden al veel probs gehad met norton, was daarom overgeschakeld op AVG en Avast! (beter, sneller en gratis)
 
Al eens gekeken welke programma's allemaal met Windows mee opstarten?
 
Start > Uitvoeren > msconfig > OK
Ga naar het tabblad opstarten en zet de dingen uit die je niet hoeft op te starten. Scheelde bij mij zo al 15 sec.
 
Naast de tip van Crash, je wil niet weten hoe vaak het wel spyware e.d. is, kan je idd, zoals Buffy aangeeft, dit doen: Laat eens aan anderen zien wat er opstart. Ga naar Start/uitvoeren, en type Msinfo32 gevolgd door 'OK'. Ga naar Softwareomgeving/Opstartprogramma's. Daar zie je alle progjes die automatisch geladen worden wanneer je Windows opstart. Klik nu in de menubalk op 'Bewerken/alles selecteren', en vervolgens op 'kopiëren'. Plak de inhoud in je bericht, zo kunnen kenners zien wat er uitgevinkt kan worden. Hier kan je zien of het echt nodig is wat er allemaal opstart. http://www.answersthatwork.com/Task...es/tasklist.htmAlles van Office kan sowieso uit de opstart, scheelt een hoop vertraging.
 
Zoals ik reeds vroeger melde zijn/waren het niet bepaalde progs of spyware die de oorzaak was ,maar wel NORTON. Ik gebruik nu Bitdefender het is veel sneller, veel beter in virusdetektie, enz.... Er zijn anders ook veel gratis en betere anti4us-paketten voorhanden.
Ter info, m'n Athlontje 64 start nu op in een 30-tal sec, voordien meer dan 2 min. Ik heb ook Win xp pro 64bit en dit start nog veeeeeeel sneller op!
 
Dit start er bij mij op (inclusief NIS 2003) en daarvan kan nog wel de helft uitgevinkt worden, opstarten ca. 40 sec en heb voor hedendaagse begrippen een vrij oud pc-tje, zie mijn knop Systeem. Ik heb dus geen last van Norton maar sommige weer wel en ik weet nog steeds niet waarom...

attachment.php
 

Bijlagen

  • opstart.jpg
    opstart.jpg
    41,8 KB · Weergaven: 120
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan